تحادیه املاک سمنان به منظور حمایت از مستاجران در یک اقدام ابتکاری تخفیف ۵۰ درصدی حق الزحمه مشاوران املاک را در قالب "پویش مهربانی" در نظر گرفته است.

حمید گرامیان رئیس اتحادیه مشاوران املاک سمنان گفت: بر اساس این پویش هر صاحبخانه‌ای که برای تمدید قرارداد با مستاجر حداکثر ۲۰ درصد افزایش را در نظر بگیرد، دفاتر مشاور املاک به منظور تشویق سایر مالکین و همچنین حمایت از شرایط معیشتی مستاجرین، فقط نیمی از هزینه انعقاد قرارداد را وصول می‌کنند.

وی از استقبال مطلوب مشاوران املاک و مالکان در شهر سمنان از این پویش خبر داد و افزود: بسیاری از مالکان منصف در این طرح با دفاتر مشاوران املاک شهر سمنان همکاری کردند.

وی همچنین از اجرای طرح هماهنگ سازی قیمت منازل مسکونی بر اساس منطقه بندی در شهر سمنان برای جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ملک و رهن و اجاره خبر داد و گفت: با هدف جلوگیری از قیمت گذاری بدون پشتوانه و بررسی و نظر کارشناسی در سایت‌ها و گروه هها و کانال‌ها و برنامه‌های خرید و فروش برخط در فضای مجازی، این طرح با ۱۸ منطقه بندی در شهر سمنان و قیمت گذاری کارشناسان خبره هر محدوده انجام و در قالب یک سایت با دسترسی عمومی اجرایی می‌شود تا مردم از قیمت واقعی و کارشناسی محل خرید یا فروش ملک مطلع باشند و این قیمت گذاری‌ها بصورت هفتگی طبق افرایش یا کاهش ارزش ملک بررسی و به روز رسانی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.