رئیس بخش انتظامات حرم امام حسین (ع) اعلام کرد برای میزبانی میلیونی از زائران و عزداران حسینی و تامین امنیت آنان آماده شده اند.

 هزاران زائر از داخل و خارج عراق طی روز‌های گذشته برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا وارد کربلا شده اند و هرچه به زمان برگزاری مراسم عاشورا که در عراق با روز شنبه مصادف است نزدیک می‌شویم به جمعیت کثیر زائران و عزاداران که خود را به کربلای معلا رسانده اند، افزوده می‌شود.

«رسول عباس فضاله» رئیس بخش انتظامات حرم امام حسین (ع) با اشاره به اینکه برنامه‌های انتظامات و تامین امنیت زائران حرم مطهراز اول ماه محرم آغار شده است، افزود: این برنامه‌ها با نزدیک شدن به عاشورا شدت یافته است.

وی اظهار داشت: پنج هزار نیروی آموزش دیده برای تامین امنیت مراسم عاشورا کار کنترل ورودی‌های صحن‌های حرمین المطهرین و همچنین خیابان‌های مجاور را برعهده دارند.

رئیس بخش انتظامات حرم امام حسین (ع) اضافه کرد: در این راستا مدیریت حرم مطهر با برگزاری چندین نشست ضمن بررسی مسائل و موضوعات مرتبط با تامین امنیت زائران، هماهنگی‌های لازم را با مقامات امنیتی و پلیس کربلا انجام داده است.نیرو‌های ما در کلیه منافذ ورودی و خروجی صحن‌ها و رواق‌های حرمین مطهرین مستقر شده اند.

با نزدیک شدن به عاشورای حسینی برگزاری مراسم‌های عزاداری در نقاط مختلف کربلا افزایش یافته است و از نکات قابل توجه در این مراسم‌ها این است که باتوجه به اهانت‌های اخیر به قرآن کریم در سوئد و دانمارک، بیشتر شرکت کنندگان در این مراسم‌ها با در دست داشتن قرآن، اهانت‌های انجام شده به کتاب مقدس مسلمانان را محکوم می‌کنند.

برچسب ها: کربلا ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
من نمیدونم مگه زائرا مسلحن و با داعشیا کاری دارن یا عتبات انبار مهماتن که داعشیا بهشون حمله میکنن
آخرین اخبار