خواص باید با تحلیل درست به موقع در میدان نبرد حضور داشته باشند

امام جمعه کرمان گفت: خواص باید با تحلیل درست به موقع در میدان نبرد و در خط مقدم حضور داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز در مصلی بزرگ امام علی علیه السلام کرمان گفت: زمانی که می‌خواهیم پرهیزگار باشیم باید از خداوند کمک بگیریم، امیدوار هستم صحنه‌های کوچک و بزرگ زندگی ما هر کدام عاملی باشد که موجب نزدیکی ما به خداوند شود.

وی افزود: یکی از درس‌های نهضت حسینی این است که امام باید حجت را بر جامعه تمام کند و امام جامعه تمام ظرفیت خود را به‌کار گیرد که جامعه انسانی به سمت خداوند هدایت شود.

امام جمعه کرمان ادامه داد: امام حسین (ع) در سه سطح با جامعه خود سخن گفته است؛ اول در سطح انسانیت یعنی امام وجدان انسانی را مورد خطاب داده است و فرقه و گروه و جغرافیا، نژاد و رنگ پوست هیچ کدام مورد خطاب نیستند و تنها وجدان مورد خطاب است.

وی در ادامه گفت: افرادی که ادعای اسلام دارند آن‌ها که در جماعت مسلمین حاضر هستند، حرف از پیامبر اسلام (ص) و عدالت دارند آن‌ها که خود را پیشروتر از انسان‌های دیگر در هدایت می‌دانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: بخش سوم خواص جامعه هستند، کسانی که شرایط را درک می‌کنند، پشت صحنه حوادث را می‌دانند و تحلیل مناسب از حوادث دارند، این افراد از نفوذ خود استفاده می‌کنند تا افرادی را در جایگاه‌های خاصی مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که دیگرانی که تحت نفوذ دارند با نصیحت افراد را در مسیری که می‌خواهند قرار می‌دهند، ادامه داد: حساس‌ترین بخش گروه سوم خواص هستند، زیرا دایره نفوذ بیشتر و تاثیرگذاری بیشتری دارند، زیرا زمانی این افراد هدایت شوند گروهی که دنباله رو آن‌ها هستند نیز مورد هدایت قرار می‌گیرند.

امام جمعه کرمان گفت:  خواص جامعه  باید زمان را خوب بشناسند کسی که جز خواص است باید دشمن و دوست را خوب تشخیص بدهد،  خواص باید با تحلیل درست به موقع در میدان نبرد در خط مقدم حضور داشته باشند و در روز خطر آبرو، جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشته و به میدان بیایند.

وی با بیان اینکه در کربلا آیا این جماعت به وظیفه خود عمل کردند و اگر عمل کردند آیا همین حوادث رخ می‌داد، افزود: آیا خواص از نفوذ خود استفاده کردند یا خواص جان مال و یا آبرو خود را خرج کردند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی گفت: یکی از سخنان امام خمینی (ره) این بود که حوزه‌ها به کمک مردم بیایند و سوال این است که در فتنه‌های رخ داده آیا خواص جامعه به صحنه آمدند و روشنگری کردند؟

وی افزود: در کربلا سر امام حسین (ع) را جدا کردند، سر شهدا را چرخاندند، خیمه‌ها را آتش زده و یتیمان را کتک زدند؛ ممکن است نوع بیان مختلف باشد، اما نتیجه مهم است که این کار‌ها رخ داده است.

امام جمعه کرمان  گفت: امام (ع) خودش برای دین فدا کرد، باید حادثه کربلا و عوامل آن را به خوبی بشناسیم و تحلیل درست و بصیرت از فاجعه کربلا داشته باشیم تا خودمان در اردوگاه دشمن در کربلا دوم یا سوم قرار نگیریم.

وی با بیان اینکه مداحان مجالس و بانیان، نویسندگان و ... همه نقش مهمی در بصیرت افزایی و روشنگری دارند، افزود: امامت در محاصره مطلق قرار گرفته بود، نامه نوشتند و امام حسین (ع) را دعوت کردند و سپس راه را بر امام (ع) سد کرده و امام را محاصره کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه امام (ع) زمانی که خود را آماده جبهه و جنگ کرد لباسی کهنه پوشید تا کسی به آن رغبت نکرده و امام (ع) را عریان نکند، گفت: حضرت اباعبدالله (ع) برای اینکه طمع این جماعت را کم کند لباس را پاره پاره کرد، اما این جماعت حتی به آن لباس کهنه و پاره پاره هم رحم نکردند.

برچسب ها: نماز جمعه ، شهر کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار