امام جمعه سمنان:

دروغ‌پراکنی‌های فضای مجازی بدعت علیه عقاید جوانان است

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی با اشاره به درس‌هایی که باید از مکتب عاشورا آموخت، گفت: امروز دروغ‌پراکنی‌ها در فضای مجازی از جنس همان بدعت‌های دوران امام حسین(ع) است که عقاید و افکار جوانان جامعه را هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه عاشورایی سمنان در مصلای این شهر و در بین عزاداران حسینی، افزود: زمینه‌ای برای امام حسین(ع) فراهم بود که برای پیغمبر اکرم(ص) و امام علی(ع) و امام حسن(ع) مهیا نبود و آن این بود که وقتی دین خدا به سمت تحریف و انحراف رفت و بدعت ها در جامعه آغاز شد و احکام دین بر زمین ماند، ایشان ایستادگی کردند.

وی تاکید کرد: امروز رسانه ها و فضای مجازی با ایجاد دروغ شایعه و به قول خود دشمنان با روایتهای اول دروغین که سرهم می کنند، فکر جوانان را پرمی‌کنند و به عقاید جوانان ما ضربه می زنند.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) چنین زمینه ای داشتند که در برابر توطئه و بدعت های یزید ایستادند، افزود: امام در برابر فساد ایستادند و هر آزاده ای مانند امام حسین(ع) ایستادگی می‌کرد، زیرا یزید در عمل دچار فسق و فجور بود و در برابر فساد باید ایستاد.

وی به برخی فرازهای خطبه منا از سوی امام حسین(ع) اشاره کرد که باید در مجامع علمی و کرسی های آزاداندیشی مورد بحث قرار گیرد، ابراز کرد: این خطبه برای خواص توصیه هایی دارد که باید عملی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی عاشورا را یک حادثه و واقعه کوچک ندانست بلکه یک مکتب با درس‌های فراوان معرفی کرد که باید با دست پر از آن خارج شد، افزود: اهمیت نماز و عبادت یکی از درسهای عاشورا است، به طوری که در ظهر عاشورا وقت نماز در میدان جنگ و در تیرباران دشمن، امام(ع) نماز جماعت اقامه کردند تا بیاموزیم که نماز در هر شرایطی در اولویت است. از سوی دیگر، طبق روایات، از خیمه های لشکر امام حسین(ع) در شب عاشورا صدای عبادت و نیایش بلند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.