همزمان با عاشورای حسینی و سالروز شهادت امام حسین (ع) آیین مقتل‌خوانی این واقعه توسط نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شد.

آیت الله سید احمد علم الهدی روز جمعه در آیین مقتل خوانی عاشورا به شرح واقعه در شب و روز دهم ماه محرم و آنچه بر سر امام حسین (ع) و یارانش آمد، پرداخت و گفت: شب قبل از این واقعه امام حسین (ع) تا صبح نخوابیدند و چندی قبل از سپیده دم که به خواب رفتند، پیغمبر را در خواب دیدند که خبر از شهادت ایشان را در روز عاشورا داد.

وی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در خواب به ایشان فرمودند که "امروز تو شهید آل محمدی، تمام اهالی آسمان به من بشارت دادند که تو امروز به شهادت می‌رسی" بعد از این خواب حضرت امام حسین (ع) یقین کردند که امروز به شهادت می‌رسند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه مقتل خوانی به شرح نحوه شهادت نزدیک‌ترین یاران امام حسین (ع)، قمر بنی هاشم، علی اکبر و علی اصغر (ص) پرداخت و همزمان با شرح واقعه ذکر مصیبت اهل شیعه را بیان کرد، در پایان نیز شهادت جانسوز حضرت امام حسین (ع) را شرح داد که صدای آه و ناله و ضجه زائران و مجاوران به آسمان رفت.

آیت الله علم الهدی گفت: اشک ریختن از نوع اشک گرم از سوز و آه دل بر می‌آید، وقتی انسان در مصیبتی گرفتار می‌شود اشک گرم می‌ریزد و اشک ریختن برای امام حسین (ع) نیز از نوع گرم است، چون از سوز دل شیعیان برمی خیزد.

این مراسم که با نوحه خوانی و مرثیه سرایی یکی از ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) همراه بود تا اذان ظهر به طول انجامید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.