مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تعداد عمل‌های جراحی به بیش از هشت هزار مورد اقدامی در راستای رفاه حال مردم بود که این اتفاق با افزایش تعداد پزشکان در بیمارستان رقم خورد.

مجید یوسفی مقدم  با بیان ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان رسالت اصلی تامین اجتماعی است، اظهارکرد: در حال حاضر ۸۳۰ هزار نفر در تامین اجتماعی بیمه شده هستند که این آمار رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: این میزان بیمه شده خدمات درمانی را از طریق ۲ بیمارستان زاهدان با ظرفیت ۲۵۶ تخت و ۱۸۱ تخت فعال و بیمارستان زابل با ظرفیت ۳۲ تخت در زمینه بستری، سرپایی و تخصصی دریافت می‌کنند.

این مسوول بیان کرد: در شهرستان زاهدان ۲ درمانگاه، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار هر کدام یک درمانگاه اقدام به ارائه خدماتی اعم از پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، آزمایشگاه و داروی به صورت رایگان می‌کنند.

وی افزایش چشمگیر ضریب اشغال تخت بیمارستان از ۵۰ درصد به بیش از ۹۵ درصد را یک تحول درمانی طی سال گذشته در بیمارستان اصلی تامین اجتماعی زاهدان برشمرد و گفت: افزایش تعداد عمل‌های جراحی از سه هزار و ۷۰۰ مورد در سال ۱۴۰۰ به بیش از هشت هزار مورد در سال ۱۴۰۲ اقدامی دیگر در راستای رفاه حال مردم بوده که با افزایش تعداد پزشکان در بیمارستان رقم خورد.

یوسفی مقدم با اشاره به تغییر شیفت کاری بیمارستان زابل از ۲ شیفت به صورت شبانه روزی، اظهار کرد: در زمینه خدمات درمانی حدود ۷۰ پزشک اعم از متخصص، فوق تخصص، عمومی و دندانپزشک به مجموعه اضافه شدند، همچنین با برگزاری هشت آزمون استخدامی موفق به جذب نیروی مورد نیاز در تمامی رشته‌ها شدیم که در مجموع بیش از ۱۵۰ پزشک و کادر درمانی به کارگیری شدند.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه خرید تجهیزات پزشکی سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات تحت عنوان تجهیزات خرد تامین شد، علاوه بر آن حدود ۵.۵ میلیارد تومان تجهیزات شست و شو و خشکشویی و مهمتر از همه یک دستگاه ام آر آی نیز قرارداد خرید آن به قیمت ۴۱ میلیارد تومان منعقد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان به انجام اقدامات فرهنگی در بیمارستان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: برگزاری همایش جهاد تبیین، بازسازی مسجد، کسب رتبه اول کشوری اقامه نماز، اعزام خیران در قالب تیم‌های درمانی به مناطق محروم حاشیه نشین و همکاری با بسیج جامعه پزشکی و انجمن اسلامی پزشکان، برپایی موکب در مرز میرجاوه برای ارائه خدمات به زائران پاکستانی از جمله اقدامات فرهنگی است.

وی همچنین به انجام اقدامات توسعه‌ای در بیمارستان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات اخذ شده مجوز یک بیمارستان با ۱۶۰ تخت در شهرستان چابهار بوده که این مهم زمینه اشتغال مستقیم حدود به هزار نفر و همچنین ۱۰ هزار نفر را به صورت غیر مستقیم را فراهم خواهد کرد.

یوسفی بیان کرد: این بیمارستان در مساحت حدود ۳۰ هزار متر مربع در نظر گرفت شده که برآورد اولیه ساخت آن حدود سه هزار میلیارد تومان است، تجهیزات این بیمارستان در تمامی بخش‌های درمانی تشخیصی بوده و اقدام به ارائه خدمات خواهد کرد.

وی افزود: در این راستا چهار درمانگاه بزرگ با حدود سه هزار متر زیربنا در شهرستان‌های کنارک، راسک، نیکشهر و سراوان در دست اقدام است که به صورت رایگان تمام خدمات را ارائه خواهند داد، اعتبار این پروژه‌ها تخصیص یافته و کلنگ آن بر زمین زده شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در بیمارستان اصلی زاهدان نیز مجوز یک درمانگاه با چهار هزار متر زیربنا اخذ شده که این درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی به زودی مناقصه آن برای فعال کردن پیمانکار برگزار می‌شود.

برچسب ها: پزشک ، کادردرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار