کارشناس فوتبال گفت: به نظرم قرعه مسابقات انتخابی جام جهانی دست و پاگیر نیست و تیم ملی به راحتی از گروهش صعود می‌کند.

هومن افاضلی کارشناس فوتبال درباره همگروهی تیم ملی ایران با تیم‌های ازبکستان، ترکمنستان و برنده بازی هنگ کنگ و بوتان در مرحله انتخابی  جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم قرعه سختی برای تیم ما باشد. قطعا به راحتی می‌توانیم از این گروه صعود کنیم. همچنین  به نظرم قرعه دست و پا گیری برای ما نخواهد بود و ان شا الله تیم ملی بتواند از این گروه صعود کند.

افاضلی درباره اینکه راهکار تیم ملی فوتبال برای موفقیت در مسابقات چیست، گفت: به نظرم تیم ملی فوتبال باید بازی دوستانه‌ای انجام بدهد که حداقل شبیه ازبکستان باشد و این موضوع  می‌تواند برای ما مفید باشد.

افاضلی درباره اینکه بازی دوستانه تیم ملی فوتبال با تیم بلغارستان در شهریور ماه می‌تواند محک جدی برای ملی پوشان باشد، گفت: بلغارستان جزو تیم‌هایی بوده که علی رغم اینکه چند دوره در جام جهانی نبوده، اما به نظرم سبک وسیاق اروپای شرقی دارد و بازی کردن با تیم اروپایی همیشه خوب است به خصوص اینکه برای ما پیدا کردن رقیبی که در اروپا باشد و با ما بازی کند خیلی کار آسانی نیست. به طور معمول باید ۴ سال پیش اقدام کنیم و یکسری مسائل سیاسی هم هست. اینکه در این زمان کوتاه توانستند بازی با بلغارستان را تدارک ببینند کار خوبی است.

کارشناس فوتبال درباره اینکه سرمربی تیم ملی فوتبال نمی‌خواهد با تیم‌های بزرگ بازی کند و یا اینکه مشکلات دیگری وجود دارد، گفت: سایر تیم‌ها ثبات مربیگری دارند، اما ما در ۲، ۳ سال اخیر ۳ مربی عوض کردیم. همچنین برای بازی دوستانه باید از ۴ سال قبل برنامه ریزی کنید تا تایم خالی پیدا کنید. سوم اینکه باید روابط دوستانه با آن کشور‌ها داشته باشید. بعضی از کشور‌ها به خاطر روابط نامناسب با ما حاضر نمی‌شوند با تیم ملی فوتبال ما بازی کنند. وقتی ۲ کشور با هم بازی می‌کنند باید منافع اقتصادی در آن باشد. البته ما پول نمی‌دهیم و هزینه نمی‌کنیم، اما تیم ملی عربستان پول می‌دهد و با تیم‌های آلمان و برزیل بازی می‌کند. عربستان منفعت اقتصادی برای آن کشور‌ها درست می‌کند و یا چالش سخت ورزشی برای آن کشور به وجود آورد تا محکش بزند. طبیعتا ایران تقاضا می‌دهد تا با ایتالیا بازی کند این تیم اولویتش این است که با کشوری بهتر از ایران  بازی کند مگر اینکه ما بتوانیم شرایط خوب اقتصادی فراهم کنیم یا نفوذ سیاسی داشته باشیم. بازی کردن با تیم‌های مطرح برای ما سخت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار