یک کارشناس مذهبی، درمورد ویژگی‌های شخصیتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) به ویژه ادب و متانت ایشان توضیحاتی داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، کارشناس مذهبی، درمورد منزلت شخصیت حضرت ابوالفضل (ع) بیان کرد: شخصیت ماه بنی هاشم؛ حضرت ابوالفضل العباس (ع) دارای کمالات و فضائل بسیاری است؛ به طوری که حضرت (ع) از علم و ادب و اخلاق و وفاداری گرفته تا شجاعت و دلاوری و بصیرت و ژرف اندیشی برخوردار بودند و به همین دلیل، امام جعفر صادق (ع) فرمودند: عموی ما حضرت ابوالفضل العباس (ع) بینشی ژرف و عمیق داشتند و انسان با بصیرتی بودند.

به گفته این کارشناس مذهبی، حضرت امیر مومنان (ع) در لحظات آخر عمر و در بستر، حضرت ابوالفضل العباس (ع) را صدا زدند و فرمودند: عباسم! بیا جلوتر. حضرت (ع) فرزند رشید خود را در سینه مبارکشان چسباندند و فرمودند: فرزندم! در روز قیامت و سرای جاویدان، دیدگانم به وجود تو روشن می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین غلامی، با اشاره به ویژگی‌های منحصربفرد حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: یکی از ویژگی‌های ممتاز حضرت ابوالفضل العباس (ع) ادب و متانت ایشان بود؛ به طوری که هیچ گاه بدون اجازه حضرت امام حسین (ع) در محضر امام نمی‌نشستند و وقتی هم با اجازه حضرت (ع) این کار را می‌کردند بسیار فروتنانه و با تواضع به صورت دو زانو در محضر ایشان می‌نشستند و هیچ گاه برادر خود را با عنوان برادر صدا نکردند بلکه همیشه از تعابیر مودبانه‌ای مانند سیدی، مولای، یابن رسول الله برای حضرت امام حسین (ع) استفاده می‌کردند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حضرت ابوالفضل العباس (ع) که امام جعفر صادق (ع) به عنوان یکی از معصومین علیهم السلام در زیارتنامه حضرت عباس (ع) هم به آن اشاره کرده اند وفاداری و پایداری و سستی نکردن و محکم و استوار بودن در دین و باور و اعتقادات حضرت ابوالفضل العباس (ع) بود که در این زیارتنامه آمده است: شهادت می‌دهم که تو حتی یک لحظه از خود، سستی و کوتاهی نشان ندادی و برنگشتی. بلکه مشی تو بر ایمان و بصیرت در دین تو رقم خورد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار