مدیرکل سازمان صمت خوزستان گفت: ۳ هزار و ۲۲۰ پرونده تخلف صنفی طی چهار ماه امسال از سوی بازرسان این اداره کل تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

حمید فلاح گفت: از ابتدای سال  تا پایان تیرماه بازرسان اداره کل صمت خوزستان ۳۱ هزارو  ۶۸۹ فقره بازرسی انجام داده اند.

او ادامه داد: بازرسان اداره کل صمت خوزستان تعداد ۳۲۲۰ فقره بازرسی را گزارش و به تعزیرات حکومتی ارجاع داده اند که از این تعداد ۱۹۱۱ فقره مربوط به حوزه کالا و ۱۳۶۱ فقره مربوط به خدمات بوده است.

او می‌گوید: بازرسی‌ها از دفاتر حمل و نقل مسافربری، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، کبابی‌ها، نانوایی‌ها و مراکز خدمات پس از فروش و … انجام شده است.

مدیر کل سازمان صمت خوزستان گفت: عمده تخلفات واحد‌های صنفی در خصوص عدم درج قیمت نرخ نامه و گرانفروشی است؛ ۱۴۰۶ فقره پرونده مربوط به عدم درج قیمت نرخ‌نامه و ۱۳۴۰ فقره پرونده مربوط به گرانفروشی بوده است.

این مقام مسئول گفت: عدم ارائه فاکتور، عدم صدور صورت حساب، کم فروشی، عرضه خارج از شبکه از دیگر عناوین تخلفات این حوزه‌ها است.

بهرام جباری، معاون بازرسی و نظارت این سازمان؛ بازرسی از حوزه‌های مختلف را منوط به شکایات مردمی همچنین در اولویت بودن کالا‌های پرمصرف اعلام کرد و گفت: با توجه به نزدیک بودن سال تحصیلی در خصوص نرخ نامه لباس مدارس ۵ جلسه تخصصی برگزار و نرخنامه صادر شد که قرار است بعد از ابلاغ و شروع فعالیت واحد‌های تولیدی بازرسی‌های لازم در این خصوص انجام و همچنین به شکایات مردم در این حوزه رسیدگی شود.

به گفته او در تابستان به دلیل نوسانات برقی وسایل برقی خانگی دچار مشکل می‌شوند، یک اکیپ ویژه بازرسی در حوزه فروش و گاز گیری وسایل برودتی شروع به فعالیت کرده است.

او می‌گوید: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، احتکار، قاچاق و… از طریق سامانه شبانه روزی ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ستاد خبری اداره کل صمت با ما در میان بگذارند تا در اسرع وقت مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.