معاون استاندار ایلام گفت: در مصوبات دور دوم سفر‌های ریاست جمهوری، اولویت نخست استان تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است.

سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام امروز در نشست بررسی پروژه‌های پیشنهادی دور دوم سفر رئیس جمهور گفت: پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی باید در راستای اجرای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهور، مطالبه اجتماعی، دارای ضرورت، در چارچوب آمایش سرزمینی و بر اساس اسناد بالادستی باشد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم طرح‌های کلان، توسعه محور و بنیادی را برای این سفر در نظر بگیریم، ادامه داد: برخی از مسائل جزو وظایف ذاتی و روزمره دستگاه‌های اجرایی هستند که از محل اعتبارات ملی و استانی هم می‌توان آن‌ها را اجرا کرد.

معاون استاندار ایلام، سفر رییس‌جمهور را محور و پیشران توسعه عمرانی و اقتصادی استان دانست و اعلام کرد: علاوه بر پروژه‌های مصوب، برای جذب اعتبارات بیشتر می‌توان از دستورات ویژه رییس‌جمهور استفاده کرد.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند شناسایی کانون ریزگرد‌ها و در اولویت قرار گرفتن مبارزه فراملی با این پدیده و مسئله اتصال روستا‌های زیر ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت می‌تواند در قالب دستورات ویژه ریاست محترم جمهور پیگیری شود.

هژبری، دقت نظر، تسلط کامل و پیگیری مدیران در موضوع پروژه‌های پیشنهادی را دارای اهمیت زیاد دانست و تصریح کرد: مایل هستیم تمام پروژه‌های پیشنهادی دستگاه‌های اجرایی مطرح، مصوب و اجرا شوند، اما به دلیل محدودیت سقف اعتبارات باید مسائل کلان، چالش‌ها و امید‌های استان مد نظر قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر تصویب پروژه‌های جدید در دستور کار نیست، تصریح کرد: اولویت با طرح‌هایی است که تا یک سال آینده ظرفیت تکمیل را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.