دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان گفت: برنامه رزمی ـ فرهنگی «فصل شیدایی» با عنوان از خلقت تا ظهور به مدت ۲۰ شب در همدان برگزار می شود.

سردار مهدی فرجی در مراسم ویژه روز تویسرکان و گرامیداشت ۷۵۰ شهید این شهرستان با بیان اینکه مخاطبان این برنامه جوانان و نوجوانان هستن، گفت: هر شب ۱۰ هزار نوجوان و جوان مهمان برنامه خواهند بود.

او گفت: هرچه داریم مرهون رشادت، ایثار و از خودگذشتگی شهداست و همه باید برای تداوم راه و آرمان شهدا و امام راحل تلاش کنیم.

فرجی در ادامه با اشاره به اینکه سخن گفتن از مرصاد را باید از تویسرکان آغاز کرد گفت: نقش رزمندگان تویسرکان در قالب گردان ۱۵۳ قاسم بن الحسن(ع) در عملیات مرصاد بسیار حائز اهمیت بود و در این عملیات ۴۰ شهید نیز تقدیم انقلاب شد.

او با اشاره به اهمیت پادگان نوژه همدان در پیروزی عملیات مرصاد گفت: منافقین با پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی که امروز هم هنوز برخی از کشور‌ها به آن دست نیافته‌اند، توسط جهان استکبار مجهز شده بودند.

 دبیر اجرایی کنگره هشت هزار شهید استان همدان با اشاره به برآورد‌های دقیق منافقین از لحاظ نظامی گفت: آنچه استکبار و ایادی آن برآوردی در مورد آن نداشتند نیروی مردمی معتقد در ایران بود و به همین دلیل هم شکست خوردند.

فرجی با اشاره به اینکه تنها استانی که نماز جمعه آن توسط صدام بمباران شد همدان بود گفت: رزمندگان ما در عملیات رمضان تجهیزات ارتش عراق را نابود کردند به همین دلیل نیرو‌های بعثی در روز قدس نماز جمعه همدان را بمباران کردند و بیش از ۱۰۰ نفر از مردم نیز شهید شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.