معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه محرم با حضور ۳۵۰ بازرس سلامت محیط در سطح استان خبر داد.

ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : با توجه به فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، بازرسان سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور حفظ سلامت عزاداران و مردم شریف استان، نظارت‌های خود را به صورت ویژه در زمینه رعایت موازین بهداشتی در حسینیه‌ها، دسته‌جات و هیئت‌ها تشدید کرده‌اند.

وی افزود: در همین راستا۳۵۰ نفر از بازرسان سلامت محیط بر کنترل و بازرسی از منابع آب آشامیدنی و سامانه‌های آب‌رسانی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و اماکن حساس، نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در تهیه و توزیع نذورات موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی، نظارت ویژه بر مدیریت صحیح پسماند‌های تولید شده در حسینیه‌ها، مساجد و محل‌های برگزاری و کنترل بهداشت فردی افرادی که در تهیه و توزیع نذورات و طبخ غذا دخالت دارند، نظارت می‌کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: به مردم عزادار استان کرمانشاه توصیه می‌شود به‌منظور توزیع مواد غذایی در صورت نیاز، از ظروف یکبار مصرف بر پایه گیاهی استفاده کنند و در صورت مشاهده عدم رعایت موازین بهداشتی، شکایات خود را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع دهند.

به گفته شکیبا هیئت‌های مذهبی در تهیه نذورات از فرآورده‌های خام دامی دارای مجوز سازمان دامپزشکی استفاده و از ذبح و قربانی کردن دام در مقابل هیئت خودداری کنند، نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تدابیر لازم را بیندیشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.