در پی بارش‌های شدید عصر امروز در شهرستان فنوج خسارت‌های زیادی به خطوط انتقال برق وارد شد که بر اثر آن برق ۶۰ روستا بطور کلی قطع شد.

عارفی فرماندار فنوج  گفت: در پی بارش‌های شدید عصر امروز در شهرستان خسارت‌های زیادی به خطوط انتقال برق وارد شد که بر اثر آن برق تعداد ۶۰ روستا در دو بخش مرکز فنوج و‌بخش کتیچ بطور کلی قطع شد.

وی افزود: خطوط مخابراتی در بخش کتیچ بخاطر پارگی فیبرنوری بطور کلی قطع است و ارتباط مخابراتی مردم مختل شده است.

عارفی بیان کرد:سه ترانس برق در سطح شهر فنوج دچار خسارت جدی شده است.

فرماندار فنوج گفت: همچین در مرکز شهر فنوج بدلیل شکستی درختان در معابر و تیرِچراغ‌های برق خسارتی‌هایی وارد شده است که مسولین شهردار برای روان سازی عبور مرور در حال تلاشند.

وی عنوان کرد: منازل مردم درمحله کَلُک دچارآبگرفتگی شده است، و برای اسکان اضطراری مردم مکان‌هایی مثل مدرسه حضرت هود، مدرسه شهیدرجایی و سالن تربیت بدنی در نقاط مختلف شهر پیش بینی شده است

عارفی بیان کرد: برآورد‌های اولیه خسارت ناشی از باران در دو بخش برق و زیر ساخت‌های شهری، نشان میدهد که بیش از ۱۱ میلیارد تومان خسارت به این دو بخش وارد شده است.

فرماندار فنوج تصریح کرد: برآورد کلی خسارت‌ها در حال ارزیابی است و تا فردا اعلام خواهد شد.

وی گفت: برق دهستان مسکوتان بخش کتیچ و چندین روستای دیکر نرمال شده است و تلاش برای برق دار کردن سایر روستا‌ها همچنان ادامه دارد.

خسارت باران‌های مونسونی به تاسیسات فنوج+ فیلم و عکس

ارتفاع بارش در فنوج به ۳۲.۷ میلی متر رسید

حیدری، مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ۶ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته ایم که از فنوج ۳۲.۷، کشتگان ۷، چاه کمال ۱۴، مارندگان ۱۲، چگرد ۹ میلی متر بوده.

او بیان کرد: در ارتفاعات جنوبی و برخی نقاط سواحل استان تا پنجشنبه ساعات بعدازظهر و شب شرایط برای رشد ابر، رگبارشدید و رعدوبرق، تندباد‌های شدید لحظه‌ای و گردوخاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه فراهم می‌باشد.

خسارت باران‌های مونسونی به تاسیسات فنوج+ فیلم و عکس

وی توصیه کرد: از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری گردد.

خسارت بارندگی شدید به زیرساخت ها در جنوب سیستان و بلوچستان

بخشدار کتیچ گفت: به‌دلیل بارش شدید و‌ خسارت تاسیسات برق، برق  بیش از ۳۰ روستا در بخش مرکزی فنوج قطع است.

خطوط‌ مخابراتی نیز در بخش کتیج قطع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار