اقامه نمازجمعه عاشورایی در شیراز

نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس، اعلام کرد که این هفته با حضور همه مومنان عزادار، شاهد اقامه نماز جمعه عاشورایی در شیراز، حرم سوم اهل بیت (ع) خواهیم بود.

نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس با صدور اطلاعیه‌ای از مردم مومن و خداجوی سراسر این استان به ویژه شهر شیراز خواسته که با توجه به همزمانی نماز جمعه با نماز ظهر عاشورا، این هفته نماز جمعه عاشورایی را اقامه کنند.

در این اطلاعیه که از سوی روابط عمومی نهاد نمایندگی، ولی فقیه در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان  قرار گرفته، آمده است:

"یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذَا نُودِیَ لِلصَّلَاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلَیٰ ذِکْرِ اللَّهِ وَذَرُوا الْبَیْعَ ۚ ذَٰلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ"،‌ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چون برای نماز جمعه ندا داده شد به سوی ذکر خدا بشتابید و داد و ستد را واگذارید. اگر بدانید این برای شما بهتر است. (سوره جمعه آیه ۹)

نماز جمعه، میعادگاه عاشقان آگاهی است که در مکتب ولایت، درس "اتحاد و همدلی و بصیرت" را آموخته‌اند تا همواره نگهبانانی بیدار و هوشیار برای انقلاب و دستاورد‌های الهی آن باشند. نماز جمعه، تجلی حضور پرصلابت ملتی است که جمعه هر هفته، در هر شهر و دیار، عطر و بوی معنویت را در دل‌ها منتشر می‌کند و جان‌ها را از زمزم بصیرت و معرفت ولایی سیراب می‌نماید.

روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یارانش، باتوجه به تقارن نمازجمعه این هفته با نماز ظهر عاشورا، اعلام می‌دارد این مراسم عبادی سیاسی با عنوان "نمازجمعه عاشورایی" با حضور باشکوه هیئات مذهبی و عموم امت آگاه و همیشه در صحنه، به امامت آیت‌الله دژکام در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود؛ لذا از عموم مردم برای حضور مقتدرانه، آگاهانه و عاشقانه در ظهر عاشورای حسینی جهت برگزاری نمازجمعه در حرم مطهر دعوت می‌شود. "

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.