نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: هتک حرمت به قرآن کریم، کاری غیر انسانی، غیر بشری و غیرعقلایی از سوی استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: هتک حرمت قرآن از سوی صهیونیسم بین الملل نماد ضدیت با هدایت بشر است.

وی افزود: این حرکت سخیف بیانگر ابتذال، انحطاط و انحراف فردی است که توانسته به این کار تن دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: پیش از اینکه یک چنین فردی بتواند با حمایت صهیونیسم بین الملل قرآن را آتش بزند خود را آتش زده است.

وی تاکید کرد: محکومیت هتک حرمت به قرآن از سوی کشور‌های مسلمان، اتحاد و همبستگی مسلمانان را به نمایش گذاشت.

صفایی بوشهری با بیان اینکه قیام عاشورا نماد حمایت از قرآن کریم است، گفت: زیرپا گذاشتن و به نیزه کشیدن قرآن از سوی دشمن با هدف به نمایش درآوردن ضدیت خود با اسلام، بیانگر شکست آنان از این کتاب آسمانی است، اما نمی‌دانند قرآن همچنان جاودانه است.

پایداری خانواده و زیست عفیفانه مهمترین اولویت فرهنگی استان بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین اولویت و برنامه فرهنگی این استان در سال‌جاری پایداری خانواده و زیست عفیفانه معرفی شده است.

عبدالرحیم افروغ از اقدام سپاه امام صادق (ع)، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، بهزیسیتی، نهاد کتابخانه‌های عمومی، جهاد دانشگاهی، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خواهران، کانون‌های فرهنگی مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اسناد و کتابخانه‌های ملی که در خصوص اولویت‌های فرهنگی استان بوشهر اظهار نظر کرده‌اند تقدیر کرد.

وی افزود: توجه به مساله عفاف و حجاب، پرداختن به مساله طلاق، افزایش فرزندآوری، سقط جنین، کاهش ازدواج و شرایط بهتر زیست از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر در سال ۱۴۰۱، گفت: در سال گذشته شورای فرهنگ عمومی در شهرستان گناوه ۱۰ جلسه، در دشتستان و تنگستان هر کدام هشت جلسه، در شهرستان‌های دیر، بوشهر، کنگان و دیلم پنج جلسه، چهار جلسه در عسلویه و سه جلسه در دشتی و جم برگزار شده است.

افروغ اضافه کرد: جلسه‌های شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر به میزان۶۰ درصد تشکیل شده است.

وی منشور توسعه فرهنگ قرآنی، بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع‌های مناسبتی و جهاد تبیین را از محور‌های شورای فرهنگی عمومی در استان بوشهر عنوان کرد و گفت: سال گذشته شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر ۶۸۰ مصوبه داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ۲۹ مصوبه مربوط به گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، ۳۸ مصوبه مربوط به سرمایه اجتماعی، ۳۳ مصوبه اخلاق عمومی، ۴۳ مصوبه مربوط به زنان و خانواده،۳۴ مصوبه بهداشت، سلامت و نشاط اجتماعی و ۳۰ مصوبه آسیب‌های اجتماعی داشته است.

وی حضور نیافتن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی به عنوان اعضای اصلی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و تخصیص نیافتن اعتبار برای عملیاتی سازی برخی از مصوبه‌ها را از جمله چالش‌ها و نقاط ضعف این شورا در سال گذشته بیان کرد.

افروغ اختصاص نیافتن بودجه برای پیوست نگاری فرهنگی، اجرایی نشدن کتابخانه مرکزی، تخصیص نیافتن اعتبارات دور نخست سفر رئیس جمهور در بخش فرهنگی، تخصیص نیافتن مکانی برای انجمن نجوم و راه اندازی نشدن صندوق توسعه فعالیت‌های قرآنی در حوزه اشتغال آفرینی را از جمله مصوبه‌های برزمین مانده سال گذشته شورای فرهنگ عمومی در استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: اختصاص نیافتن اعتبارات از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی به بخش فرهنگی، ثبت نشدن ۱۵ آبان به عنوان روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران علیه استعمار در تقویم کشور و اجرایی نشدن موزه قرآنی از دیگر مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته که اجرایی نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.