روسیه با حملات موشکی و توپخانه‌ای خود مواضع نیرو‌های اوکراینی را در استان دونتسک هدف قرار داد.

گرچه روسیه در سپتامبر ۲۰۲۲ با برگزاری یک همه پرسی اقدام به انضمام چهار منطقه از جمله دونتسک به خاک خود کرد، اما این منطقه هم اینک به طور کامل در تصرف نیرو‌های روسی نیست و اوکراین همچنان بر بخش‌هایی از این استان تسلط دارد. از این رو، مسکو حملات خود را به منظور پیشروی نیروهایش در جبهه‌های شرقی افزایش داده است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد یک انبار سوخت و مرکز آموزش نظامیان اوکراینی را در استان دونتسک هدف قرار داده است. 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: یگان‌های موشکی روسیه اقدام به انجام ۳ حمله با استفاده از راکت‌های چندگانه تورنادو به مرکز آموزش نظامیان اوکراینی و نیز انبار سوخت تیپ ۷۷ ارتش این کشور در دروژکیوکا کردند.

وادیم آستافیف، سخنگوی نظامی جبهه جنوبی روسیه از هدف قرار گرفتن تیپ ۹۳ مکانیزه نیرو‌های مسلح اوکراین در حملات جداگانه خبر داد. در این حملات هفت نفربر، یک هامر و چهار مینی بوس حامل نظامیان اوکراینی به طول کامل منهدم شد. 

تاکنون طرف اوکراینی واکنشی به این گزارش نشان نداده است. با این حال، نیویورک تایمز پیش‌تر در گزارشی اعلام کرد دستکم ۲۰ درصد از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین در عملیات تهاجمی این کشور علیه روسیه منهدم و نابود شده است. 

جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان می‌گوید واحد توپخانه به خدای جنگ شهرت دارد و بر اساس برآورد‌ها قدرت توپخانه‌ای روسیه ۵ تا ۱۰ برابر اوکراین است که همین موضوع باعث وارد آمدن تلفات سنگین به نیرو‌های اوکراینی در صورت عملیات تهاجمی در جبهه‌های شرقی این کشور خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
به گفته بزرگتریت استراتژیست خدای جنگ توپخانه هستش ولی انگار یادش رفته پهباد بود که ورق جنگ رو در یه زمان که روسیه داشت تلفات میداد را برگردوند به نفع روسیه !
حالا کدوم پهبادها .... بماند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
جنگی بیهوده اصلا نمیدونند برا چی و برا کی میجنگند متاسفانه انسان در بی عقلی و بی هدفی زندگی میکنه انسانهای بیگناه به خاطر پوچ کشته میشند در این میان تنها امریکا سود میبره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
اوکراینیا با اینا چبکار کردن که رفتن سمت روسیه
آخرین اخبار