مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اهانت به قرآن کریم را محکوم کرد

جوزپ بورل اهانت به کتاب مقدس مسلمانان جهان را در سوئد و دانمارک محکوم کرد.

اهانت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان جهان در پایتخت‌های کشور‌های اروپایی شامل استکهلم و کپنهاگ باعث ایجاد موجی از محکومیت از سوی کشور‌های اسلامی شده است. اکنون مقامات اتحادیه اروپا نیز با درک شرایط موجود همگام با کشور‌های جهان اقدام به محکوم کردن چنین اقدام شنیعی می‌کنند. 

به گزارش یورونیوز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) هر شکلی از توهین به مقدسات مذهبی و نفرت پراکنی دینی را محکوم کرد. 

در بیانیه‌ای که بورل منتشر کرده، آمده است: ما حوادث اخیر رخ داده در سوئد و دانمارک که گروهی از افراط گرایان اقدام به آتش کشیدن قرآن کردند را محکوم می‌کنیم. اهانت به قرآن و هر کتاب دینی مقدس دیگر اقدامی توهین آمیز و تحریک کننده است. اظهارات نژادپرستانه و بیگانه هراسی در اتحادیه اروپا جایی ندارد. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان خاطرنشان کرد: ما همچنان از آزادی بیان و آزادی عقیده در داخل و خارج از اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم، اما هرچیزی که قانونی است نمی‌تواند اخلاقی هم باشد. 

پیش‌تر مقامات سوئد و دانمارک با استناد به آنچه آزادی بیان و ابراز عقیده خوانده بودند اقدام به اعطای مجوز برای آتش زدن قرآن کریم به افراط گرایان کرده بودند. این در حالی است که در همین کشور‌ها کوچک‌ترین اظهار نظر پیرامون مسائلی همچون هولوکاست و یهودیان می‌تواند عواقب سنگینی همچون زندان به همراه داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار