در آستانه پنجم مرداد سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد جمعی از حماسه آفرینان آخرین عملیات دوران دفاع مقدس خاطرات روز‌های فتح و پیروزی برمنافقان را بازگو کردند.

رزمندگان تیپ قائم (عج) با ۵ گردان استان سمنان دو روز قبل از حمله منافقین در اردوگاه تدارکاتی نزدیک تنگه چهار زبر و ارتفاعات دشت حسن آباد مستقر بودند و به همین دلیل اولین گروهی بودند که بعد از تجاوز منافقین توانستند بصورت سازمان یافته مقدمات عملیات مرصاد را با ایجاد خاکریز در جاده و ایستادگی ۱۲ ساعته فراهم کنند.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی از فرماندهان عملیات مرصاد در این محفل خاطره گویی با تشریح نقش رزمندگان استان در مقابل منافقان، به مرصاد‌های امروز ایران اسلامی علیه دشمنان در جنگ نرم اشاره کرد و بر اصل ایستادگی و مقاومت و همدلی و یکپارچگی تاکید کرد.

مردم استان سمنان در عملیات مرصاد ۶۸ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که در این مراسم از خانواده تعدادی از این شهدا قدردانی شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر سال ۱۳۸۵ به استان سمنان در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران با یاد آوری جایگاه استان سمنان در این عملیات فرمودند: نقش تیپ قائم در مرصاد آنچنان بود که اگر نبود دشمن ممکن بود تا کرمانشاه پیش بیاید، آنکه ایستاد تیپ قائم بود، این‌ها در تاریخ می‌ماند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.