اجتماع بزرگ سوگواران حسینی همزمان با روز تاسوعا با حضور پرشور هیات‌های مذهبی و مردم متدین در قزوین برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:راهپیمایی روز سقا از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه روز پنج شنبه  پنجم مرداد ماه مصادف با روز تاسوعا از میدان آزادی  تا انتهای خیابان شهدا و مسجد جامع عتیق قزوین برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: عزاداری به صورت سنتی برگزار می‌شود و در راستای عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی انجام شده از سوی اداره تبلیغات اسلامی با هیئت‌های مذهبی، احیای این مدل عزاداری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: همچنین آیین «چهار پایه خوانی» از سنت‌های قدیمی عزاداری در پنج مکان از مسیر میدان آزادی تا انتهای خیابان شهدا  برگزار می‌شود و مراسم روضه خوانی و سینه زنی توسط مداحان و ذاکرین اهل بیت (ع) انجام خواهد شد.

حجت الاسلام پورآرین اظهارداشت: مراسم سوگواری و عزاداری آقا ابا عبدالله الحسین تا ظهر روز تاسوعا ادامه دارد و در ادامه نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین در خیابان شهدا برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: احیای عزاداری سنتی بر مبنا و پایه دینی که توصیه بزرگان و عالمان دینی است و برپایی اجتماع باشکوه مردمی در قالب دسته‌های عزاداری از اهداف برپایی چهارپایه خوانی است.

این مسئول تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام اجتماع دختران نوجوان حسینی تحت عنوان جبهه دختران حاج قاسم است که برای اولین بار به ابتکار سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مراسم حجت الاسلام مهدی‌جو و مداحی حاج محمد غلامی امروز  چهارم مرداد ماه از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر در مسجد امام حسن عسگری (ع) واقع در فلکه دوم شهرک کوثر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: با شناسایی دختران نوجوان محب اهل بیت (ع) این اجتماع باشکوه برگزار می‌شود و در طول سال مجموعه کنش‌های فرهنگی و تبلیغی را با کمک این خواهران فعال کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.