مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: ۶۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان از ابتدای امسال با کمک خیرین و آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

یدالله روحانی منش گفت: این افراد شامل ۵۲ زندانی مالی، ۱۵ زندانی مهریه و یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح هستند که با پیگیری‌ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر از زندان آزاد شدند.

او با بیان اینکه چهار نفر از این زندانیان آزاد شده زن هستند، گفت: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزاد شده ۳۶۷ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال بود که با اقدامات موثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تامین و برای آزادی این افراد به شاکیان آن‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: البته با توجه به اقدامات انجام شده ۱۵ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود ۱۳ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تامین و پرداخت شده است.

روحانی منش گفت: بیش از ۲۹۹ میلیارد و ۴۹۳ میلیون ریال از بدهی زندانیان آزاد شده نیز با رای قاضی، اعسار به تقسیط (قسط بندی) شده است.

او گفت: میزان کمک پرداختی به پرونده‌های مالی و دیه ۱۸ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال است ضمن اینکه ۲۰ میلیارد ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک‌ها (ملت، ملی، صادرات و تجارت) تامین و پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از راه اندازی پویش آزادی زندانیان نیازمند در این استان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: در این پویش پیش بینی می‌شود زمینه آزادی ۴۰ زندانی تا اربعین حسینی فراهم شود.

روحانی منش گفت: در این پویش، آزادی زندانیان نیازمند، زندانیان مسن، بیمار، بانوان و افراد دارای بدهی اندک در اولویت قرار دارند.

او گفت: هم اینک ۹ زندانی زن و ۲۵۶ زندانی مرد در مجموع ۲۶۵ نفر به علت محکومیت مالی در زندان‌های همدان به سر می‌برند.

مدیرعامل ستاد دیه همدان گفت: این زندانیان شامل ۱۹۱ محکوم مالی، ۷۱ بدهکار مهریه، ۲ زندانی دیه و یک فرد ناتوان در پرداخت نفقه می‌شود.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.