مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۶۰ مورد سرمایه‌گذاری در بستر پنجره ملی این استان تسهیل‌گری شد.

یعثوب نژادمحمد اظهار کرد: در حال حاضر ارائه خدمات متعدد از طریق پنجره ملی در حال انجام است و به زودی با بسترسازی مناسب خدمات الکترونیکی و هوشمند به مراجعین ارائه شده و نیازی به اقدامات و فعالیت‌های کاغذی در صدور مجوز‌ها وجود نخواهد داشت.

او بیان کرد: در قالب این بستر تسهیل‌گری ویژه‌ای با همکاری ۲۴ دستگاه اجرایی استان در سرویس‌دهی به سرمایه‌گذاران برای به حدقل رساندن موانع در صدور مجوز‌های قانونی انجام می‌شود.

نژادمحمد افزود: شرایط تسهیل‌گری در این حوزه به نحوی است که امکان ارائه خدمات بیشتر از طریق پنجره ملی صدور مجوز‌ها و حتی حذف قوانین مخل کسب و کار را نیز شاهد هستیم.

او همراهی بانک‌های عامل را در استان برای پرداخت تسهیلات یادآور شد و گفت: بانک‌های عامل موظف شدند تا تسهیلات حوزه رشد و رونق تولید را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کنند که در این زمینه بیشتر موانع و مشکلات نیز از سر راه آن‌ها برداشته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با بیان اینکه زمان صدور مجوز‌های کسب و کار در استان اردبیل در مقایسه با ماه‌های گذشته به حدود یک سوم کاهش یافته است، افزود: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان با هدف احصا و کاهش فرآیند‌های زاید صدور مجوز‌ها در بهبود فرآیند تولید و اشتغال ایجاد شده و با تلاش این مرکز در چند ماه اخیر یک سوم زمان قبل برای صدور مجوز‌ها کاهش یافته است.

نژادمحمد افزود: تلاش بر این است این مرکز با اصلاح، بهبود فرآیندها، تسهیل امور همچنین حذف مقررات زاید یاریگر بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری باشد که این کار همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.

او بیان کرد: در این مرکز نمایندگان تمام دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنند تا زمان صدور مجوز‌ها را در یک سامانه الکترونیکی یکپارچه کاهش داده و پاسخ استعلامات و صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران در کمترین زمان صادر شود.

نژادمحمد همچنین در خصوص فعالیت سامانه اطلس سرمایه‌گذاری استان گفت: بیش از ۳۰ طرح اقتصادی در سامانه اطلس سرمایه‌گذاری مصوب و بارگذاری شده که در آینده این تعداد به ۱۵۰ فرصت سرمایه‌گذاری می‌رسد.

او افزود: برای اجرای ۳۰ طرح مصوب، ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است که در صورت تحقق این سرمایه‌گذاری‌ها ۲ هزار و ۵۰۰ شغل در استان ایجاد می‌شود.

نژادمحمد اضافه کرد: این طرح‌ها در بخش‌های گردشگری، صنایع معادن و کشاورزی اجرا می‌شود و مقدمات اولیه برای مکان‌یابی و استعلام این طرح‌ها نیز انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.