توسعه ورزش دو و میدانی یزد در گرو استفاده از معلمان ورزش مدارس

رییس هیات دو و میدانی استان یزد گفت: توسعه علمی و عملی دو و میدانی در گرو استعدادیابی است که باید در سایه تعامل با معلمان ورزش مدارس در استان اقدام شود.

 ابوالفضل شبانی رئیس هیئت دو و میدانی استان یزد در نشست رؤسای هیات‌های دو و میدانی شهرستان‌های استان گفت: برای شناساندن بیشتر و بهتر این رشته مهم و فراگیر در گام اول باید در قالب یک برنامه مدون نسبت به شناسایی علاقه‌مندان به خصوص دانش آموزان مستعد در مواد مختلف اقدام کرد.

او به نقش و جایگاه معلمان و دبیران ورزش مدارس اشاره کرد و افزود: برای استعدادیابی و سپس برنامه‌ریزی برای ارتقاء این رشته در سطح استان باید از فرصت وجود مدارس با جلب همکاری معلمان استفاده کرد که در این خصوص به یک عزم جدی برنامه محور نیاز مبرم داریم.

رییس هیات دو و میدانی استان یزد بیان کرد: هم‌اکنون برای رسیدن به هدف زمینه خوبی در سطح استان و مدارس وجود دارد و باید برای رسیدن به هدف و توسعه و ارتقای این رشته هم به صورت همگانی و حرفه‌ای اقدام کرد.

شبانی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی و همچنین میزبانی مسابقات معتبر در کنار سایر برنامه‌ها، مهم و نقش آفرین است.

او گفت: برگزاری مسابقات در این رشته در سطح مناطق مختلف و محلات موجب ایجاد انگیزه، رقابت سازنده و تعالی بخش در آینده می‌شود.

رییس هیات دو و میدانی استان یزد افزود: برگزاری مسابقات به خصوص در قالب جشنواره در شهرستان‌ها با جلب همکاری حامیان مالی و داشتن پیوست فرهنگی رویکرد هیات است و باید جدی گرفته شود.

شبانی ادامه داد: برای توسعه دو و میدانی باید فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی و ارتباط با مجموعه‌های مختلف و تاثیرگذار و خبرنگاران ارتقاء یابد. 

او به اهمیت توجه به امور فرهنگی در کنار امور فنی به عنوان یک اولویت اشاره و پیگیری برای تحقق آن را در امسال خواستار شد.

در این نشست دبیر و همچنین نایب رییس هیات دوومیدانی استان با قدردانی از تمام اقداماتی که انجام گرفته بر تداوم امور فرهنگی و فنی و فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای تاکید کردند.

همچنین روسای هیات دوومیدانی شهرستان‌های استان با ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام گرفته به طرح مطالبات خود در امور مختلف سخت افزاری و نرم افزاری پرداختند و پیگیری آن‌ها را خواستار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.