رئیس پلیس فتای استان کرمان گفت: با افزایش ارسال لینک‌های آلوده به مشترکان تلفن همراه استان کرمان در دو هفته اخیر، این شیوه کلاهبرداری همچنان قربانی می‌گیرد.

سرهنگ رضایی گفت: یکی از روش‌های مورد علاقه کلاهبرداران سایبری ارسال لینک‌های فیشینگ است و در یکی دو هفته اخیر ارسال این لینک‌های آلوده به مشترکان تلفن همراه استان کرمان افزایش بسیار زیادی داشته است.

 او افزود: در شبانه روز قبل افزون بر چند صد مورد پیامک لینک‌های فیشینگ برای مردم در شهر کرمان ارسال شده و این پیامک‌ها بیشتر حاوی پیامی است که فرد را ترغیب می‌کند تا لینک ارسال شده را باز کند.

رئیس پلیس فتای استان کرمان تصریح کرد: پیام‌هایی که حاوی لینک بوده و از سرشماره‌های ناشناس برای افراد ارسال شده، یقیناً با نیت کلاهبرداری است، فرقی نمی‌کند که این پیام‌ها در بستر اپراتور‌های تلفن همراه و یا در بستر شبکه‌های مجازی باشد.

سرهنگ رضایی به شهروندان توصیه کرد، افراد در صورت مواجه به این موارد با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های پلیس فتا تماس بگیرند.

برچسب ها: پلیس فتا ، لینک جعلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
از کرمان
۱۱:۲۱ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
تراخدا کمکم کنید خانمی هستم چند روز پیش با ی لینگ که میدونم از کجا اومد گول خوردم واینستا کرامم هک شد ودر حال حاظر از دسترسم خارج شده ودارن ازش استفاده میکنن تراخدا این پیام منو به سرهنگ رضایی بفرستید نمیدونم چکار کنم کمکم کن لطفا خواهشن شماره اون کسی ک لینگ هارو برام فرستاده دارم کمکم کن 09383480934این شمارم خانم چراغله کمکم کنید چکار کنم