فرماندار شهرستان مراغه از افزایش ۹۰ درصدی اعتبارات این شهرستان خبر داد.

آقای اسدیان  فرماندار شهرستان مراغه در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مراغه با اشاره به اینکه امسال ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبار دولتی برای طرح‌های این شهرستان اختصاص یافت بیان کرد: این میزان در مقایسه با ۶۲ میلیارد تومان سال قبل حدود ۹۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

وی افزود: سال گذشته حدود ۷۱ درصد از اعتبارات تخصیصی تحقق یافت که امیدواریم امسال درصد تحقق نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت و جمعیت مراغه و اینکه دومین شهرستان استان آذربایجان شرقی پس از تبریز است انتظار می‌رود تا مسئولان استانی در زمینه اختصاص اعتبارت توجه ویژه به این شهرستان داشته باشند.

فرماندار مراغه افزود: در برخی از موارد مشکلات جدی در شهرستان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به پراکندگی روستا‌ها و نبود برخی زیرساخت‌ها در روستا‌های دورافتاده اشاره کرد و از سوی دیگر نیز طرح‌های نیمه‌تمام متعددی در شهرستان وجود دارد.

آقای اسدیان نگاه ویژه به بازسازی مدارس و توسعه راه‌های مواصلاتی شهرستان را خواستار شد و افزود: بودجه باید به موقع تخصیص یابد و این موضوع یک مطالبه به حق از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی است.

وی ادامه داد: بخشداران و مدیران شهرستان نیز باید نظارت جدی بر اجرای طرح‌ها داشته باشند تا نواقصات آن‌ها در اسرع وقت رفع شود همچنین آخرین اطلاعات از طرح‌های در حال اجرا را در ذهن داشته باشند و آن را به صورت مستمر گزارش دهند.

وی با بیان اینکه اگر طرح‌ها به سرعت و به موقع اجرا شود از تاثیر تورم و طولانی شدن زمان اجرای طرح‌ها جلوگیری می‌شود افزود: بودجه محدود شهرستان نیز باید به ضروری‌ترین بخش‌ها معطوف شود و از اعتبارات استانی و ملی نیز بهره گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.