در جلسه کارگروه مبارزه با قاچاق کالا شهرستان البرز تصریح شد: دام‌هایی که پلاک نداشته باشند قاچاق محسوب می‌شوند.

کارگروه مبارزه با قاچاق کالا البرز با دو دستور جلسه مبارزه با قاچاق کالا در حوزه شهرستان و پیگیری مصوبات جلسه قبل برگزار شد.

ملکی معاون سیاسی امنیتی فرماندار البرز گفت: جهاد کشاورزی تا کنون در حوزه پلاک گذاری دام‌ها کاری انجام نداده و این کوتاهی باعث شده تا آمار دام‌ها در شهرستان مشخص نباشد و اگر این دام‌ها پلاک گذاری نشود نمیتوانیم جلوی قاچاق آن را بگیریم.

ملکی تصریح کرد: پلاک نداشتن ماشین آلات کشاورزی دیگر مشکل شهرستان است که نمیدانیم این خودرو‌ها سوخت را از کجا می‌آورند و در این شرایط سوخت مورد استفاده این خودرو‌ها قاچاق محسوب می‌شود.

معاون سیاسی فرماندار البرز در ادامه گفت: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید باید بازار این لوازم کنترل شود تا کالای قاچاق و نامناسب فرهنگی در بازار عرضه نشود و تمرکز بر روی عرضه کالای باکیفیت ایرانی قرار داده شود.

ملکی تصریح کرد: در حوزه جایگاه‌های سوخت برخی افراد شاغل در آن، رابط قاچاق سوخت هستند و متولیان باید روی جایگاه‌ها و کارکنانشان نظارت داشته باشند و تمام این افراد شناسایی و برای آن‌ها بانک اطلاعاتی برای آن‌ها تشکیل شود.

بنازاده نماینده جهاد کشاورزی البرز گفت: ۱۵ تراکتور بدون پلاک در شهرستان وجود دارد که منبع تامین سوخت آن‌ها مشخص نیست و علیرغم دسترسی جهادکشاورزی به سامانه‌های گوناگون، کمبود نیروی انسانی باعث کاهش کیفیت در کار‌ها می‌شود.

بنازاده اظهار کرد: در شهرستان البرز از سال ۹۸ تا کنون ۱۲۴ هزار و ۶۴۷ راس پلاک گذاری شده که بیش از ۹۸ هزار راس از این تعداد دام سبک و مابقی دام سنگین بوده است.

ملاحسنی سرپرست فرهنگ و ارشاد شهرستان البرز گفت: متاسفانه در این شهرستان تبلیغات محیطی غیر کارشناسی و فاقد مجوز است و همین نبود مجوز باعث می‌شود برای هر کالایی تبلیغات انجام شود و در بین آن‌ها کالا‌های قاچاق هم تبلیغ می‌شود. فضای مجازی هم در شهرستان باید رصد شود که بسیاری از کالا‌های قاچاق در این فضا دارد خرید و فروش می‌شود.

رشوند مدیر صمت شهرستان البرز گفت: باید واحد‌های صنفی حوزه لوازم یدکی باید کالاهارا با کد رهگیری به مردم بفروشند. همچنان کالا‌هایی بدون کد رهگیری به فروش میرسد، اما تا چند ماه آینده با دستور العمل‌های ابلاغ شده دیگر این نوع کالا‌ها به دست فروشندگان لوازم یدکی نخواهد رسید.

رشوند تصریح کرد: در حوزه دخانیات بیش از ۹۰ درصد عرضه کنندگان شهرستان فاقد محل کسب و کار و مجوز هستند که این فعالیت قاچاق محسوب می‌شود. عدم حضور اموال تملیکی در شهرستان هم باعث اختلال در جمع آوری کالا‌های قاچاق شده است و متاسفانه برای ضبط و انتقال کالای کشف شده اقدام نمی‌کنند.

شوندی نماینده فراجا گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ قلم کالای بهداشتی قاچاق کشف شده است. در حوزه لوازم خانگی ۴۱۰ دستگاه، ۵۸ دستگاه ماینر، ۲۴ دستگاه رایانه و بیش از ۲۰۰ کالن سوخت و در پی آن ۱۶ قاچاقچی هم دستگیر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.