مرادی: برای اهتزاز پرچم کشورم در المپیک پاریس بی وقفه می دوم

دونده ماراتن ایران گفت: با وجود اینکه این ورزش انفرادی است اما باید حتما یک‌گروه به عنوان حامی پشت سرت باشند.

محمد جعفر مرادی دونده ماراتن کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط تمرینی خودش گفت: در دوومیدانی چالش‌ها بسیار زیاد است، نبود پشتیبان، نبود حمایت از سوی فدراسیون و از سوی وزارت ورزش، نبود محیط تمرینی و ذهنی، زیرا همانگونه که می‌دانید ماراتن ۹۰ درصد آن ذهن است و ده درصد آن تمرین و اگر آمادگی ذهنی نباشد امکان موفقیت وجود ندارد.

او ادامه داد: در کشور‌های دیگر راهکار‌های عالی برای چالش‌های یک ورزشکار در نظر گرفته می‌شود و با حمایت‌های خود تنها ورزشکار را رها نمی‌کنند، اما در ایران این گونه نیست به خصوص در بخش دوومیدانی، چون کسانی که در این حوزه وارد می‌شوند کم هستند هیچکس نیز کمکت نمی‌کند و همه چیز بستگی به خودت دارد و باید تمرینات طاقت‌فرسا داشته باشید، این موضوع کار یک هفته و یا دو ماه نیست و باید تقریباً ۱۵ تا ۲۰ سال بدوی تا به موفقیت برسی. 

دونده دوی مارتن افزود: دوومیدانی ورزشکاران را فرسوده می‌سازد واقعا تمرینات طاقت فرسایی دارد و برای اینکه به راه قهرمانی بروند، نیازمند پشتیبانی‌های مالی و معنوی هستند. چه بسیار قهرمانانی که با وجود استعداد فراوان قید ادامه راه را زدند، چون انگیزه کافی برای دویدن نداشتند. پیگیری این رشته به صورت حرف‌های هزینه و زحمت زیادی دارد که طبیعتاً کمتر ورزشکارانی در ایران تمایل پیدا می‌کنند ماراتن را به عنوان رشته اصلی انتخاب کنند.

مرادی عنوان کرد: اگرچه دویدن یک ورزش انفرادی است، اما باید حتماً یک گروه به عنوان حامی پشت سرت باشند موضوعی که مدیران کارا ماشین آرنا به آن توجه کردند. این شرکت تمام هزینه‌های اردو‌های قبل از به دست آوردن کسب سهمیه که شامل اردوی کنیا، ماراتن باکو، ماراتن برلین و ماراتن سویا است از من پشتیبانی می‌کنند. در کنار این موضوع هزینه‌های کلی تأمین پوشاک ورزشی، دارو‌های تقویتی، مربی خصوصی و هر آنچه به آمادگی بدنی بنده مربوط می‌شود را کارا ماشین آرنا تقبل کرده است.

مرادی اظهار کرد: طبق اعلام فدراسیون جهانی دوومیدانی، ۱۸۱۰ دوومیدانی کار شامل ۹۰۵ مرد و ۹۰۵ زن در این رویداد شرکت می‌کنند. شلوغترین ماده مربوط به دوی ماراتن است که در مجموع ۸۰ دونده زن و ۸۰ دونده مرد مسابقه خواهند داد. این آمار فدراسیون نشان‌دهنده این موضوع است که برای کسب سهمیه پاریس باید بسیار تلاش کرد و موضوع دیگر این است که کسب سهمیه را بسیار سخت کرده ‌اند و تقریباً شده است ۲ ساعت و ۸ دقیقه حتی یک دقیقه بهتر از المپیک دوره گذشته یعنی اگر کسی کسب سهمیه المپیک کند، شانس کسب مدال طلای المپیک را هم دارد.

دونده دوی ماراتن در پایان عنوان کرد: دوومیدانی رشته‌ای است ضروری برای همه؛ در واقع دوومیدانی از ناب‌ ترین و اصیل‌ترین رشته‌های ورزشی است که به اندازه تاریخ آفرینش قدمت دارد متأسفانه در کشور ما فرهنگ دویدن پایین است در کشور‌های دیگر دویدن یک موضوع عادی است و بیشتر افراد در روز ورزش دویدن را انجام می‌دهند موضوعی که در ایران بسیار کم دیده می‌‌شود اگرچه به تازگی به این ورزش روی آورده‌اند، اما باز نیاز به همت همگانی و برنامه‌ریزی‌های دقیق دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار