مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: آموزش مهارت فنی و حرفه‌ای به تمام اقشار جامعه یکی از روش‌های استفاده صحیح از وقت برای کمک به حل مشکل اشتغال به ویژه برای نسل جوان با تکیه بر آموزش و مهارت است.

جلیل شهریاری روز سه‌شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا در زاهدان در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی با هدف امیدآفرینی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار از مهمترین رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: امیدآفرینی در جامعه یکی از مبادی جهاد تبیین است که باید از سوی مدیران با ارائه عملکرد در حوزه مهارت آموزی و ایجاد شغل سرلوحه کار قرار گیرد در این راستا مهمترین ظرفیت امیدبخش، سرمایه انسانی است که با تکیه بر آن می‌شود به آینده امیدوار بود.

این مقام مسوول افزود: برای جامعه مخاطب در سیستان و بلوچستان که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و همچنین افرادیکه برای مشاغل آینده آماده می‌شوند، قشر دانش آموز و دانشجو و برای قشر دومی که خدمت سربازی رفتند و دانشجویانی که دانشگاه فارغ‌التحصیل شدند، ولی مهارت، توانایی و تخصص و شغل ندارند، برای آن‌ها موضوع مردمی‌سازی آموزش عالی را درنظر گرفته‌ایم.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در مسیر توسعه قرار گرفته و از شمال تا جنوب تبدیل به یک کارگاه بزرگ سازندگی در بخش‌های مختلف اقتصادی شده در این راستا در آموزش فنی و حرفه‌ای تلاش کرده‌ایم با تربیت افراد بومی هر منطقه، نیاز بخش دولتی و خصوصی به نیروی کار ماهر تامین شود.

آشنایی دانش‌آموزان با بازار کار در طرح تابستانه مهارت

شهریاری بیان کرد: اجرای طرح ملی توانمندسازی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم از سن ۱۲ تا ۱۸ سالگی در دستورکار قرار دارد که در این زمینه در بخش دولتی ۱۷۷ دوره طرح تابستانه مهارت در سامانه درج شده که تاکنون یک‌هزار و ۱۸۴ نفر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: در بخش خصوصی نیز ۲۷۴ دوره تعریف شده که دانش‌آموزان علاقمند به مهارت‌آموزی در حال ثبت‌نام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار