استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۴ میلیارد تومان به تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان خبر داد. 

 قناعت با اعلام این خبر به تشریح نتایج دیدار خود با معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور پرداخت و گفت: این دیدار با هدف ارائه گزارشی از آخرین وضعیت فضا‌های آموزشی موجود، بیان دغدغه‌ها و مشکلات و نیز برنامه ریزی برای تأمین نیاز‌های سال تحصیلی جدید صورت گرفت.

او  با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۵۰ مدرسه نیمه تمام در حال ساخت داریم،افزود: مهمترین درخواست ما از سازمان نوسازی کشور، مساعدت در راستای تسریع در روند اجرا و تکمیل این پروژه هاست.

به گفته  قناعت؛ سرانه فضا‌های آموزشی ما در سطح استان از میانگین کشوری بالاتر است، اما در مرکز استان، سرانه‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و به این لحاظ در شهرستان بیرجند، شرایط مناسبی نداریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان، مساعدت سازمان نوسازی برای تکمیل این پروژه‌های نیمه تمام را بهترین راهکار برای جبران کاستی‌های موجود عنوان کرد و گفت: تکمیل کلیه پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان، ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

قناعت با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با درصد پیشرفت‌های متفاوت در حال احداث می‌باشند، اظهار کرد: در این دیدار مقرر شد در گام اول، سازمان نوسازی ۴ میلیارد تومان از محل منابع سال ۱۴۰۲ به تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام استان اختصاص دهد.

به گفته او؛ سال گذشته با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی به استان اختصاص یافت و قطعاً امسال نیز اعتبار ویژه‌ای را برای احداث فضا‌های آموزشی کسب خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: با تزریق این اعتبار، روند اجرای کار در برخی پروژه‌ها شتاب می‌گیرد.

او با اشاره به وجود ۲۰۰ مدرسه تخریبی در سطح استان، خاطرنشان کرد: تخریب و بازسازی این مدارس بر اساس اولویت‌ها و ضرورت‌ها نیاز به برنامه ریزی و پیگیری دارد.

قناعت تأکید کرد: با قول مساعد معاون وزیر آموزش و پرورش و همکاری برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام، امیدواریم شاهد تحول در فضا‌های آموزشی استان باشیم و هر چه زودتر این مدارس به دانش آموزان عزیز تحویل شود.

او اظهار امیدواری کرد: ۱۴۰۲، سال متفاوتی برای عرصه آموزش و پرورش استان باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.