پاکستان نسبت به تکرار اهانت به قرآن هشدار داد

نخست‌وزیر پاکستان هشدار داد پشت پرده تکرار هتک حرمت قرآن نیت‌های شومی مانند از بین بردن صلح وجود دارد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن تکرار اهانت به قرآن در کشورهای اسکاندیناوی اعلام کرد «آخرین حادثه هتک حرمت به قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در دانمارک مسلمانان سراسر جهان را به شدت ناراحت کرده است. ما در پاکستان در درد و ناراحتی عمیقی هستیم».

او در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: «الگوی تکرار شونده این حوادث شنیع و شیطانی طرحی شوم دارد: صدمه زدن به روابط بین ادیان، آسیب رساندن به صلح، هماهنگی و ترویج نفرت مذهبی و اسلام هراسی».

شریف از دولت‌ها و رهبران دینی خواست که به این اعمال منفور پایان دهند. او از مسلمانان خواست که اجازه ندهند یک مشت آدم گمراه و شرور احساسات میلیاردها انسان را جریحه‌دار کنند و اجازه ندهند که این کشورها دستور کار پلید خود را دیکته کنند.

«سلوان مومیکا» فردی است که چندی پیش مصادف با روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم، قرآن کریم را به آتش کشید و باردیگر در تجمعی که روز پنجشنبه هفته گذشته با مجوز رسمی پلیس سوئد برگزار شد، او به قرآن کریم اهانت کرده و آن را همراه با پرچم عراق لگدمال کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که این نهاد وضعیت فرستاده سوئد را به دلیل هتک حرمت به قرآن به حالت تعلیق در آورده است. به تازگی نیز یک گروه افراطی در دانمارک اقدام به توهین به قرآن کریم و پرچم عراق کردند.

برچسب ها: سوئد ، قرآن کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار