مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: تاکنون ۳۵ میلیارد از ۱۶۰ میلیارد ریال مصوب شده سفر رئیس جمهور به استان تخصیص یافته است.

معصومه ابراهیمی هژیر  گفت: با جذب این اعتبار ۲ مرکز کانون پرورش فکری کودکان شهرستان‌های ملایر و نهاوند امسال تجهیز می‌شود.

اوبا بیان اینکه به نسبت اختصاص بودجه اقدامات لازم آغاز و با پیمانکار قرارداد بسته شده است، گفت: نیاز سنجی برای پنج منطقه محروم انجام شد در ۲ منطقه کار در حال انجام است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با بیان اینکه سالن سینمایی مرکز نهاوند تجهیز و تکمیل می‌شود گفت: همچنین نیازسنجی‌ها در هشت کتابخانه ملایر انجام شده و کار تجهیز کتابخانه‌ها توسط پیمانکار آغاز شده است.

ابراهیمی هژیر گفت: ۱۴ هزار و ۶۱۵ جلد کتاب، اسباب بازی و سرگرمی در قالب طرح «در مسیر دانایی بر بال کتاب» با هدف افزایش نرخ مطالعه در کودکان و نوجوانان بین ۴۴ مرکز کانون سراسر استان توزیع شد.

او گفت: توزیع این کتاب‌ها همراه با کارناوال شادی با شعار "من همدان را دوست دارم" انجام شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: تقویت حس پژوهشگری جزو اهداف اصلی کانون است که از بستر کتاب سرچشمه می‌گیرد و اتفاق می‌افتد و تقویت نویسندگی یکی دیگر از اهداف کانون است که مدیریت مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری کانون انجام این امر را برعهده گرفته است.

ابراهیمی هژیرگفت: مسابقه نقاشی با عنوان ثبت جهانی هگمتانه در کانون همدان برگزار شد و کودکان مکان‌های تاریخی همدان را به تصویر کشیدند.

او گفت: بیش از ۱۰۰ عنوان کارگاه‌های حضوری تابستانه با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ۴۴ مرکز استان دایر شد که در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، رباتیک، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، سفال گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق فعالیت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: برپایی کلاس ورزشی در یک مرکز و نیز کانون زبان در پنج مرکز بر برنامه‌های امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان در سالجاری است.

ابراهیمی هژیر گفت: برنامه‌های کانون همسو با برنامه‌های کشوری در مناسبت‌های ملی و مذهبی پیش بینی شده است به طور مثال در هفته عفاف و حجاب تمامی برنامه‌ها با محوریت حجاب اجرا خواهد شد.

او از برپایی کارگاه‌های خانواده محور، فرزند پروری و کارگاه مادر و دختر در تابستان امسال خبر داد و افزود: اعزام مربی‌های سیار به مساجد، همکاری با ادارات فنی و حرفه‌ای و استفاده از مربی‌های آن‌ها در کلاس‌های مهارتی و نیز همکاری با بهزیستی برای بکارگیری از روانشناسان متخصص، از اقدامات انجام شده کانون در سالجاری است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۳ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.