معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی گفت: تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی با عنوان ارزیابی ارقام اصلاح شده سبزی و صیفی در مزرعه نمونه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) البرز برگزار شد.

در این تور آموزشی بهره برداران با ارقام مختلف فلفل، بادمجان، گوجه فرنگی، کدو، هندوانه، پیاز آشنا شدند.

احمدی گفت: این تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی در راستای آشنایی کشاورزان پیشرو و کارشناسان کشاورزی با فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه ارقام سبزی و صیفی ایران در جهت مقاوم سازی به آفات و کم آبی است که  با حضور ۷۰ نفر از بهره برداران پیشرو سراسر کشور در مزرعه نمونه مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) البرز برگزار شد.
 
معاون توسعه، مدیریت و منابع سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی افزود: پیدا کردن تاریخ کشت مناسب برای تولید بذر انواع محصولات و تولید بذر‌های سازگار با آب و هوا از تحقیقات نوین است که در اختیار بهره برداران پیشرو قرار می‌گیرد.
 
او می گوید: برگزاری این گونه تور‌های آموزشی، ترویجی و پژوهشی ارتباط مستقیم با کشاورزان پیشرو میسر می‌شود و با توجه به این امر که آن‌ها در منطقه خود به عنوان یک الگو موفق در امر کشاورزی می‌باشند، این نمونه‌های بذور اصلاح شده جدید به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد و آنان با استفاده این بذر‌ها در سطح وسیع، باعث تشویق دیگر کشاورزان به استفاده از این بذر‌ها می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.