رکورد خاص خطیر در ۱۶ روز حضور در استقلال؛ وعده، اعتصاب و دیگر هیچ!

اعتصاب بازیکنان استقلال نشان داد وعده‌های علی خطیر تأثیری نداشته و آن‌ها همچنان از مشکلات موجود در این باشگاه گلایه‌مند هستند.

مشکلات باشگاه استقلال نسبت به چند وقت گذشته نه تنها کمتر نشده بلکه شدت گرفته آن هم در شرایطی که تنها ۹ روز دیگر به آغاز بیست‌وسومین دوره لیگ برتر باقی مانده است.

استقلال در شرایطی خود را آماده حضور در لیگ می‌کند که عملاً هیچ چیز در این باشگاه سر جای خودش قرار ندارد. جدایی محبی و قایدی و عدم جذب بازیکنان مناسب، سبب شده آبی‌پوشان از بازیکنان امید خود برای حضور در تمرینات استفاده کنند. این در شرایطی است که بی‌پولی و عدم تأمین منابع مالی صدای استقلالی‌ها را درآورده است.

بعد از بازی دوستانه یکشنبه استقلال برابر آلومینیوم اراک، بازیکنان وقتی متوجه شدند روز دوشنبه هم خبری از پول نیست - در حالی که به آن‌ها وعده داده شده بود- بار دیگر از شرایط باشگاه انتقاد و روز دوشنبه هم به نشانه اعتراض اعتصاب کردند. استقلالی‌ها مبلغ قابل توجهی از فصل گذشته طلب دارند و همین موضوع باعث شده صدای آن‌ها دربیاید.

علی خطیر روز ۱۷ تیر به عنوان سرپرست باشگاه استقلال انتخاب شد. او قطعاً و حتماً از همه بهتر می‌دانست گام به چه باشگاهی می‌گذارد و چه مشکلاتی را باید حل کند. با این حال این مسئولیت را پذیرفت. چند روز پس از این ماجرا جواد نکونام در مصاحبه‌ای به انتقاد از شرایط باشگاه پرداخت و هم از دخالت دیگران و هم از عدم جذب بازیکن گلایه کرد.

سرپرست استقلال در پاسخ به گلایه‌های نکونام گفت که «استقلال ورشکسته را با ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفته است» و البته از «در پیش بودن خبر‌های خوش» حرف زد. اکنون پرسش این است که مگر خطیر نمی‌دانست استقلال ۶۰۰ میلیارد بدهی دارد و بخشی از پول بازیکنان این تیم از سال گذشته پرداخت نشده است؟ در اینکه مشکلات به گفته خودش «یک شبه حل نمی‌شود» تردیدی نیست، اما اینکه با گذشت ۱۶ روز از مدیریت خطیر هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و اصلاً برای هوادار هم به روشنی توضیح داده نشده که چه فرآیندی در حال سپری شدن است قطعاً محل پرسش است. در جذب بازیکن نیز استقلال عملکرد قابل توجهی نداشته است.

خطیر بهتر از هر فرد دیگری به شرایط استقلال واقف بود. در این مدت، اما آنچه دیده شده فقط وعده و اعتصاب بوده که می‌توان گفت رکوردی خاص برای خطیر محسوب می‌شود؛ اعتصاب بازیکنان ۱۶ روز بعد از انتخاب سرپرست جدید! این روز‌ها حامی اصلی خطیر نیز از مسئولیت خود کنار رفته و شاید این موضوع کار سرپرست استقلال را سخت‌تر کند.

نکونام در بخشی از گلایه‌هایش از باشگاه گفته بود: «تیم من در دوران بدنسازی، بهترین بدنساز آسیا را در کنار خود ندارد، بعد هم می‌گویند گران است. تیم‌های دیگر چگونه خرج می‌کنند؟ برای تیم‌های دیگر ارزان است، برای ما گران؟ به من می‌گویند تیم ما قهرمانی نمی‌خواهد، من هم گفتم آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. من تیم قوی می‌خواهم و باید برای قهرمانی هم بجنگم. برای قهرمانی می‌جنگم، نه اینکه قول قهرمانی بدهم. سعی می‌کنم سال اول برای قهرمانی بجنگم و اگر قهرمان نشدم، برای سال دوم قول می‌دهم. می‌گویند که تیم پنجم شود، مگر این هوادار تحمل این چیز‌ها را دارد؟»

کسی چه می‌داند؛ شاید استقلال با همین دست فرمان می‌خواهد به سمت عنوان پنجمی لیگ حرکت کند!

تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
بمیر گوزو
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
آقا شما کور نبودی کر نبودی می‌دونستی چرا آمدی ؟؟وقتی مثل سیب زمینی هستی تمام بازیکنان حریفان گرفتن شما نظاره گر بودی چون قربانزاده وزارت گفتن تشریف آوردید برا خودت نمدی درست کنی که
حالا قیافه حق بجانب میگیری اینجا مهد کودک نیست یا ارث پدرتون نیست که اعصاب روان ۴۰ میلیون هوادار بازی میکن شاید مدیری توانمندی نیومد نه بله قربان گویی وزارت قربانزاده
Iran (Islamic Republic of)
عباسپ
۱۱:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دولت توان اداره دو تیم را نداره وترجیحشان تیم پیروزی هست به نظرم بهترین کار انصراف استقلال از لیگ برتر میباشد ما هواداران راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
به نظر من هر دوتا باشگاه رو منحل کنید آنقدر از بیت المال خرج نشه.
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۰۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
هیچ کسی خانه خود را ویران نخواهد کرد ! برعکس ابادش خواهد کرد و خانه رقیب را ویران میکند .
Germany
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
فوتبال رو تعطیل کنند پولش رو هزینه درمان اعتیاد جوانان کنند ضمنا اگه واقعا بع دنبال احیای فوتبال در امد زا هستن برن از صفر شروع کنند(پرورش استعدادها بدون سفارش وپارتی بازی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
ایران ندارد نیست تمام پول جهان بدن ایران همشو هپلو میکنم یک تومانشم صرف کار خیر نمیشه از کشورهای افریقایی،بدبختر شدیم با مملکت داریشون. روی نفت معدن خوابیدیم نان خوردن نداریم
Germany
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
فوتبال رو تعطیل کنند پولش رو هزینه درمان اعتیاد جوانان کنند ضمنا اگه واقعا بع دنبال احیای فوتبال در امد زا هستن برن از صفر شروع کنند(پرورش ستعدادها بدون سفارش وپارتی بازی)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
خطیر شرایط استقلال رو میدونست نکونام نمیدونست؟! بازیکنانی که چند برابرفصل قبل قرارداد بستن چی؟! استقلال از پای بست ویران است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
فوتبالیستها خوره پول دارند اندازه چند تا کارخونه خرجشون میشه انداره یه کارگر بازدهی ندارند!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دوچرخه رو بفرستید لیگ 3 اونجا جاشه :)))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
استقلال به خاطر مالکیت مشترک با پرسپولیس از آسیا حذف کردید. یک بازیکن از 9 بازیکن ملی پوش پرسپولیس می خواست جدا بشه وا مصیبتا راه انداختید و مانع شدید. اسپانسر فصل گذشته استقلال 1 ریال پرداخت نکرد، هیچ کاری نکردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
تو یکسال چهارمین مدیرعامله میخوای تو دوهفته چیکار کنه، استقلال باید مثل پاس بشه این چیزیه که دنبالشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
خود شکن آئینه شکستن خطاست، تا قبول نکنیم که مسئولان، بازیکنان و هواداران سفارشی خودمان مقصرند سرنوشتی بدتر از پاس در انتظار ماست. همین مواردی که در مورد آقای خطیر در این گزارش آمده در مورد شخص نکونام و باریکنان هم صدق میکند. نکونام مگر از شرایط تیم بیخبر بود، بازیکنان چرا حنی مدت کوتاهی حاضر به صبر و تحمل نیستند. از استقلال فقط خیل عظیم هوادلر مانده باقی تعصبشان نمایشی است.
Germany
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
هر کدوم از مدیر عامل ها اومدن دنبال شهرت وبمب ترکوندن بود قرار دادهای سنگین با بازیکنان بی خاصیت بستن ازطرف هواداران هم تحت فشار بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
این بی لیاقت ها شک نکن همین کار میکنم می‌دونن باهم نمیتونن اول پاس بعد استقلال و بعد پیروزی حالا شما بخندی طولی نمی‌کشد نوبت پیروزی میرسه نابودش کنن
آخرین اخبار