خلیقی گفت: واحد گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه بیجار اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت اتمام عملیات احداث آن، زمینه اشتغال هزار و ۳۲۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می‌شود.

بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان در ادامه بازدید‌های دوره‌ای از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان که در راستای تحقق شعار سال «رشد تولید و مهار تورم» صورت گرفت به همراه مدیرکل دیوان محاسبات کردستان و فرماندار بیجار از واحد‌های شاخص و صنایع معدنی شهرستان بیجار بازدید کرد و گفت: در صورت اتمام عملیات اجرایی احداث واحد گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه در بیجار، زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم فراهم می‌شود.

بختیار خلیقی گفت: در حال حاضر واحد گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه بیجار، ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت اتمام عملیات احداث این واحد تولیدی، علاوه بر اشتغال ۲۲۰ نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال هزار و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می‌شود.

او افزود: عمده مشکل در مسیر اجرای این پروژه، بحث پوشش مخابراتی است که با پیگیری و مساعدت مدیران استانی این مشکل رفع می‌شود.

مدیرکل صمت کردستان در حاشیه بازدید از معادن سنگ آهن و ۲ واحد تولید کنسانتره در شهرستان بیجار نیز اظهار کرد: خوشبختانه روند کاری معادن و کارخانه‌های تولید کنستانتره صبا نور و کیمیا معادن مشکلی نداشته و هر ۲ واحد معدنی فعال هستند.

خلیقی ادامه داد: این واحد‌های معدنی تنها مشکل تخصیص عرصه جدید جهت توسعه سینه کار و انجام فعالیت معدنی را داشتند که در بازدید مشترک به همراه کارشناسان منابع طبیعی استان، رفع این مشکل نیز در دستور کار قرار گرفته است.

او در بازدید از معدن سنگ آهن سراب و کارخانه تولید کنستانتره کیمیا معادن سپاهان نیز بیان کرد: مشکل اصلی آن‌ها در حال حاضر تامین برق در فصل تابستان است که در کارگروه تسهیل رفع موانع تولید، رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.