مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: مناطق شمال و مرکز کلانشهر اصفهان با افت فشار شبکه و قطعی آب آشامیدنی مواجه است و بطور سیار آبرسانی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با هشدار به شدت یافتن تنش‌های آبی در شهر‌ها و روستا‌های این استان گفت: اکنون مناطق شمال و مرکز کلانشهر اصفهان نیز با افت فشار شبکه و قطعی آب آشامیدنی مواجه است و بطور سیار آبرسانی می‌شود.

منصور شیشه فروشافزود: به دنبال افزایش دمای هوا و تقارن آن با پدیده گرو غبار و ایجاد شرایط گلخانه ای؛ اکنون با کمبود ۲ مترمکعب آب آشامیدنی در شبکه توزیع آب اصفهان روبه رو هستیم.

او گفت: این در حالی است که ۳۶۰ روستای اصفهان در اثر خشک شدن چاه‌های آب و منابع زیرزمینی به طور سیار آبرسانی می‌شود و ۳۲ شهر استان نیز با تنش آبی مواجه است.

مدیر کل مدیریت بحران استان اصفهان افزود: مناطق مرکزی و شمال اصفهان و شهر‌های ورزنه، هرند، نجف آباد، برخوار، شاهین شهر، فولاد شهر، جندق و خور و بیابانک با کمبود آب مواجه است.

شیشه فروش ادامه داد: به شرکت آب و فاضلاب استان ابلاغ شده که مدیریت فشار شبکه توزیع آب انجام شود. همچنین آب منطقه‌ای نیز برای انتقال بیشترین آب به تصفیه خانه مناطق مرکز و شمال کلانشهر اصفهان تلاش می‌کند.

او  صرفه جویی در مصرف آب از سوی شهروندان را در شرایط فعلی ضروری دانست و افزود: در برخی مناطق استان از جمله کاشان و قمصر نیز با قطعی برق مواجه بودیم و گرمای هوا بر شدت این بحران افزوده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.