سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن راه‌اندازی اولین بارانداز گل‌های تزیینی شاخه‌ای در این استان، گفت: این کار به ایجاد زیر ساخت‌های فنی و ورود فارس به بازار‌های ملی و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

سید مهدی خادمی در جلسه بررسی امکان سنجی و نیاز سنجی پرورش و تولید گل تزیینی شاخه در شیراز گفت: هم اینک در فارس ۶۸ گلخانه تولید و پرروش گل تزیینی شاخه‌ای فعالیت دارد و در مجموع ۳۵ هکتار زمین نیز به گلخانه‌های کشت گل‌های تزیینی اختصاص یافته است.

او ضمن تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه پرورش، تولید و عرضه گل‌های تزیینی شاخه‌ای در بازار‌های داخلی و خارجی، گفت: بر این اساس نخستین بارانداز گل‌های تزئینی شاخه‌ای استان با همکاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، برنامه ریزی اداره کل تعاون روستایی و عاملیت شرکت تعاونی گلخانه داران روستایی در فارس راه اندازی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: این اقدام اشتغال محور ضمن پایان دادن به سردرگمی تولید کنندگان گل شاخه‌ای در بازاریابی، شرایط مساعدی برای تجمیع محصولات تولیدی گلخانه‌های گل شاخه‌ای در شیراز فراهم می‌کند و زمینه راهیابی این محصولات با ارزش افزوده بالا به بازار‌های ملی و بین المللی را نیز فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.