نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: کربلا حقیقت عالم را نشان می‌دهد و پیروزی و مرگ این واقعه با آنی که می شناسیم متفاوت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی دوشنبه شب و در مراسم عزاداری هیات دانشگاهیان در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم رضوی افزود: ظواهر واقعه عاشورا دل را می‌سوزاند و عاطفه انسانی را به آتش می‌کشد، ولی باطن آن متفاوت از شناخت ما است.

وی ادامه داد: مرگ بر اساس شناخت ما پایان دنیا است و حال آنکه در قرآن افرادی را مرده می‌داند که جان در بدن دارند، ولی هیچ اندیشه و بصیرتی ندارند و به عبارتی دل آن‌ها به تعبیر قرآن قفل است.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را اشاره به زنده بودن شهدا در قرآن بیان کرد:چشم ظاهر بین ما به واقعیت باز نشده است و بر اساس تجربه مادی، شاهد جان سپردن شهدا هستیم، ولی آن‌ها در نزد خدا روزی دارند و بر همین اساس رهبر معظم انقلاب اسلامی به مادر شهید قربانخانی فرمودند، چشم حقیقت‌بین نداریم و نزدیک‌بین هستیم. اگر چشم حقیقت‌بین داشتیم و جایگاه شهدا را در آن دنیا می‌دیدیم قطعاً برای آن‌ها خوشحالی و شادی می‌کردیم و عزا نمی‌گرفتیم.

او اظهار کرد: تفاوت بین حقیقت و ظاهر بسیار است و شیطان از این فاصله بین حقیقت استفاده و ما را زمین گیر ظاهر می‌کند.

برنامه عزاداری هیات دانشگاهیان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی تا روز پنجشنبه هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار