امام جمعه شاهرود:

بهره‌مندی از فرهنگ عاشورا وظیفه همه به ویژه حاکمیت است

حجت الاسلام امینی گفت: حفظ و بهره‌مندی از فرهنگ عاشورا وظیفه همگان به ویژه حاکمیت است وتمامی آزادیخواهان عالم می‌توانند از این فرهنگ استفاده کنند.

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود  در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: ملت ما به ویژه در چهار دهه گذشته حداکثر استفاده را از واقعه عاشورا کرده‌اند و هنوز ظرفیت‌های دیگری باقیمانده که می‌توان از آن بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه عاشورا حادثه‌ای معمولی نیست، ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) سال‌ها قبل از وقوع حادثه کربلا آن را حرارتی سردنشدنی در دل مومنان تعبیر کردند.

حجت الاسلام امینی عاشورا را واقعه بی‌نظیر تاریخی و فرهنگ‌ساز خواند و اظهار کرد: کمتر حادثه تاریخی در بین اولیای خدا وجود دارد که به مانند این نهضت، فرامکتبی، فرامذهبی و فرازبانی و تاثیرگذار باشد.

امام جمعه شاهرود: بهره‌مندی از فرهنگ عاشورا وظیفه همه به ویژه حاکمیت است

رییس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با بیان اینکه نخستین عامل سرمایه‌گذاری در واقعه عاشورا خداوند متعال است، افزود: پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع) در هیچ حادثه‌ای به این مقدار سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.

وی به همزمانی عاشورای امسال با روز جمعه اشاره کرد و گفت: هیات‌های مذهبی پس از اقامه نماز جمعه به ادامه عزاداری و پذیرایی بپردازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار