معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه روز گذشته ۱۴۴ تن مرغ گرم وارد بازار کرمانشاه شده، گفت : این میزان مرغ خیلی بیشتر از نیاز استان است.

نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بخشی از نیاز استان از طریق مرغ‌های قطعه قطعه شده بسته بندی شده و بخشی هم از طریق مرغ زنده تامین می‌شود.

 نوروزی نیاز روزانه استان کرمانشاه به مرغ را ۱۳۰ تن اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش بیش از یک میلیون قطعه‌ای جوجه‌ریزی در واحد‌های تولیدی استان در تیر ماه نسبت به ماه قبل از آن، گفت: در حالی که در خرداد ماه در مجموع یک میلیون و ۷۵۵ هزار قطعه جوجه ریزی در واحد‌های تولید مرغ استان کرمانشاه داشتیم، این میزان در تیرماه به دو میلیون و ۸۴۱ هزار قطعه افزایش پیدا کرده است.

 وی افزود: با جوجه‌ریزی‌های خوب صورت گرفته در واحد‌های تولید مرغ استان احتمالا ظرف دو هفته آینده وضعیت بازار مرغ بهتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره‌ای به تدابیر اندیشیده شده برای توزیع مرغ به میزان بیشتر از نیاز روزانه استان در آستانه تاسوعا و عاشورا داشت و گفت: با توجه به در پیش بودن ایام تاسوعا و عاشورا تقاضا برای خرید مرغ برای ادای نذورات از سوی مردم و هیات‌های مذهبی بیشتر خواهد شد، لذا در حال برنامه‌ریزی هستیم تا با عرضه بیشتر مرغ گرم نگذاریم کمبودی در بازار مرغ استان احساس شود.

وی یادآور شد: در سالن‌های تولیدی استان مرغ آماده عرضه به بازار برای عرضه بیشتر داریم، لذا دستمان برای عرضه بیشتر مرغ در تاسوعا و عاشورا باز است.

وی بالا بودن قیمت مرغ در مقایسه با قیمت مصوب آن را نه به دلیل پایین بودن تولید مرغ، بلکه به دلیل عوامل دیگری مثل بالا بودن هزینه‌های تولید و شبکه توزیع عنوان کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.