بخشدار مرکزی گناوه گفت: پروژه راه مواصلاتی گناوه - گوره به گچساران که سال‌ها راکد و رها شده بود، در دولت سیزدهم بوشهر فعال شد.

مهدی عباسی بخشدار مرکزی گناوه اظهار کرد: با فعال شدن راه مواصلاتی گناوه - گوره به گچساران، سه دهانه پل‌ بزرگ در این مسیر در حال احداث است که با تکمیل آنها ایمنی آمد و شد به راههای روستایی که در این مسیر پرتردد قرار دارند افزایش خواهد یافت.

وی افزود: پل مسیر گناوه در این مسیر که به پل بهمنیاری مشهور و از نقاط حادثه خیز است، در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

عباسی اظهار امیدواری کرد با تزریق اعتبار لازم ، کل این پروژه که نقش مهم و راهبردی در برقراری ارتباط ایمن، راحت و کوتاه مدت بین استان‌های بوشهر ، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان، توسعه رونق تجاری و گردشگری، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و بار ترافیکی دارد به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه راه روستایی بهمنیاری به اسلام آباد که به علت وجود دره فصلی در این مسیر در هنگام بارندگی ارتباط ۲ روستا را قطع می‌کند، ۱۲ میلیارد ریال برای احداث پل بر روی دره تخصیص داده شد.

بخشدار مرکزی گناوه گفت: با افتتاح این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در هفته دولت ، مشکل تردد این ۲ روستا در فصل زمستان و هنگام بارندگی برطرف خواهد شد.

محور ارتباطی گناوه - گوره - گچساران به سمت استان کهگیلویه و بویراحمد به طول تقریبی ۶۵ کیلومتر در استان بوشهر واقع است که هم اینک تردد وسائط نقلیه به صورت ۲ طرفه در آن انجام می‌شود.

عملیات اجرایی قطعه نخست این محور شامل احداث ۵۶ عدد آبرو و ساخت چهار دستگاه پل مشتمل بر ساخت یک‌ دستگاه پل ۶۰ متری به صورت سه دهانه ۲۰ متری و ساخت سه دستگاه پل دهانه ۴۰ متری به صورت ۲ دهانه ۲۰ متری و بهسازی حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر موجود و تعریض نقاط حادثه خیز و فاقد مشخصات هندسی مناسب است.

بیش از ۲۰ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزارنفری شهرستان گناوه استان بوشهر در روستاها سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
احسنت به این پشتکار