مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: در محرم امسال تاکنون ۴ زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده اند و تعداد دیگری نیز در روز‌های آینده آزاد می‌شوند.

حسین پور مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: زمینه آزادی ۲۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان در ماه محرم امسال با مشارکت خیرین و هیأت‌های مذهبی فراهم شده است.

او افزود: از این تعداد، آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی حدود ۷۶ میلیارد ریال در دهه اول محرم امسال هدف‌گذاری شده که تاکنون ۴ نفر آنان آزاد شده اند.

حسین پور گفت: بدهی ۴ زندانی آزاده شده حدود ۳۶ میلیارد ریال بوده که با کمک ستاد دیه کشور، گذشت شاکیان و اعطای وام پرداخت شده و ۶ نفر دیگر هم با بدهی حدود ۴۰ میلیارد ریال در انتظار آزادی تا پایان دهه اول محرم هستند که امیدواریم همچون گذشته شاهد مشارکت پر شور خیران در این زمینه باشیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی ادامه داد: محرم امسال با هیأت‌های مذهبی به توافق رسیده‌ایم که کمک‌های مردمی در ایام عزاداری امام حسین (ع) به سمت موضوع آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد هدایت شود.

او با بیان اینکه هم اکنون ۷۱ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که عمده جرم آن‌ها مهریه است تصریح کرد: از این تعداد ۴۷ نفر بابت مهریه، ۲۰ نفر مالی،۲ نفر نفقه و ۲ نفر هم به خاطر دیه در زندان‌ها محبوس هستند.

حسین‌پور عنوان کرد: همچنین در ششمین جلسه هیأت امنای ستاد دیه استان که با حضور اعضای هیات امنا روز گذشته در محل دادگستری استان برگزار شد ۲۰ پرونده با بدهی ۱۹۵ میلیارد و ۳۰۷ میلیون ریال مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی بیان کرد: از این افراد ۱۱ زندانی بدهی مالی، هشت نفر مهریه و یک نفر دیه بوده که در جلساتی که با شکات این پرونده‌ها داشته‌ایم مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده است.

او گفت: امیدواریم تا پایان محرم بدهی این مددجویان از طریق اعسار، تسهیلات بانکی و کمک‌های مردمی ستاد دیه تامین شود.

از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ زندانی جرائم غیرعمد با بدهی حدود ۳۶۲ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند که از این رقم ۲۳۰ میلیارد ریال رضایت شاکیان بوده و مابقی با کمک خیران و ستاد دیه پرداخت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار