چین قصد دارد گورخرماهی به فضا بفرستد

طبق اعلام یکی از مسئولان حوزه فضایی چین، این کشور تصمیم گرفته چند گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود ارسال کند.

چین قصد دارد در آینده چند گورخرماهی را به ایستگاه فضایی خود بفرستد. ماهی‌های کوچک به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد تعامل بین ماهی و میکروارگانیسم‌ها در یک اکوسیستم کوچک بسته، به مدار ایستگاه فضایی تیانگونگ چین فرستاده می‌شوند.

این خبر را ژانگ وی، دستیار فرمانده کل سامانه کاربردی فضایی مهندسی سرنشین دار چین در جریان سمپوزیوم جاذبه پروژه علمی و کاربردی این ایستگاه فضایی در پکن به رسانه‌های چینی اعلام کرد، اما اطلاعات بیشتری را در مورد جدول زمانی این آزمایش و تجهیزات آبی مرتبط با آن ارائه نکرد.
 
این اولین باری نیست که ماهی‌ها به فضا فرستاده می‌شوند؛ به گونه‌ای که زیستگاه آبی ناسا یا AQH که برای مطالعه چگونگی تأثیر ریزگرانش بر زندگی دریایی طراحی شده است، در سال ۲۰۱۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده شد و میزبان یک حوض کوچک از ماهی‌های آب شیرین که در ژاپن زندگی می‌کنند، بود.
 
در سال ۱۹۷۶ نیز یک گورخرماهی در مأموریت سایوز ۲۱ به ایستگاه فضایی سالیوت ۵ اتحاد جماهیر شوروی فرستاده شد. فضانوردان شوروی طی این آزمایش دریافتند که ظاهرا گورخرماهی‌ها برخی از رفتار‌های خود را در پاسخ به زندگی در ریزگرانش تغییر می‌دهند.
 
در همین حال، ارسال حیوانات به فضا به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد، قبل از اینکه سگ فضایی شوروی لایکا معروف‌ترین پرواز خود را با اسپوتنیک ۲ در سال ۱۹۵۷ انجام دهد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار