مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: فعالیت سیار اهدای خون در محرم در استان مرکزی آغاز شد.

ریتا ظهیری مدیرکل انتقال خون استان مرکزی، با اشاره به آخرین وضعیت اهدای خون در استان مرکزی اظهار داشت: اقدامات خوبی در راستای تسهیل دریافت خون از اهداکنندگان در سطح استان مرکزی صورت گرفته به طوری که در طول ۴ ماه نخست سال ۱۴۰۲ حدود ۳۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی در سطح استان مرکزی تولید شده است.

وی افزود: این درحالیست که در این ۴ ماهه نسبت درخواست فرآورده خونی به نسبت ارسال ۱۰۰ درصد بوده وبه عبارتی باید گفت هیچ فرآورده‌ای در سطح استان نبوده که از سوی واحد‌های درمانی درخواست شده باشد، ولی تامین نشده باشد.

مدیرکل انتقال خون با اشاره به آمار اهداکنندگان خون در استان مرکزی گفت: در این ۴ ماهه سال، ۱۲ هزار و ۵۷۲  نفر در پایگاه‌های انتقال خون استان، اقدام به اهدای خون کرده‌اند که از این تعداد ۷۲۸ نفر از اهداکنندگان را بانوان و ۸۳۷ نفر را افراد زیر ۲۵ سال تشکیل داده‌اند.

ظهیری تصریح کرد: باتوجه به بررسی آماری و تحلیل این آمارها،  به نظر می‌رسد باید به صورت جدی و همه جانبه به فرهنگ سازی اهدای خون در بین بانوان وجوانان پرداخت تا بتوان این دو قشر مهم جامعه را برای اهدای خون ترفیب و تشویق ساخت.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی با اشاره به نذرخون و فعالیت سامانه سیار خون در استان مرکزی گفت: خوشبختانه کاری که سنوات قبل شروع شده و همچنان در استان مرکزی ادامه دارد نذر اهدای خون در ایام محرم و صفر است که خوشبختانه در راستای تسهیل اهدای خون عزاداران حسینی و در آستانه سومین شب ماه محرم، سامانه سیار اهدای خون، مقابل مسجدسید‌های اراک آغاز بکار کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه استقبال عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) از این سامانه سیار برای اهدای خون چشمگیر بود، به طوری که عده‌ای از مشتاقان اهدای خون را پذیرش کردیم و به بقیه اهدای خون راهنمایی‌های لازم چگونگی مراجعه به پایگاه‌های اهداخون ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.