آغاز واکسیناسیون تب برفکی در اسدآباد

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از آغاز فاز اول عملیات واکسیناسیون رایگان تب برفکی دام سبک و سنگین در سراسر شهرستان از ابتدای مرداد به مدت دو ماه خبر داد.

حسین وثوقی کیا بیان کرد: این فاز از ابتدای مرداد ماه سال جاری با بهره گیری از توان اکیپ‌های بخش دولتی و غیر دولتی دامپزشکی و به صورت کاملاً رایگان در سراسر شهرستان آغاز خواهد شد.
او ادامه داد: پیرو برنامه ملی کنترل و پیشگیری بیماری‌های دامی فاز اول واکسیناسیون سراسری رایگان تب برفکی دام در جمعیت دام سبک و سنگین روستائی از تاریخ یک مرداد در جمعیت دامی کلیه روستا‌ها و عشایر مستقر در سطح اسدآباد توسط اکیپ‌های عملیاتی اداره دامپزشکی شهرستان به صورت رایگان اجرا خواهد شد.
 رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد افزود:همکاری کامل دامداران با اکیپ‌های واکسیناتور دامپزشکی جهت پوشش کامل واکسیناسیون دام در هر روستا نقش موثری در جهت کنترل بیماری در جمعیت دامی آن روستا دارد.
لازم بذکر است تب برفکی یک بیماری حائز اهمیت در دام است که موجب ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم این بیماری است.
کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده‌های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام‌های جوان از جمله خسارت‌های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.
واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در تغذیه و سیستم ایمنی بدن دام‌ها دارد، تب برفکی یک بیماری ویروسی و به شدت واگیردار دامی است که باید از شیوع و بروز آن در بین دام‌ها به وسیله مایه کوبی جلوگیری کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.