مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک، جابه‌جایی بارج شناور به محل جدید جهت برداشت بیشتر آب و از مدار خارج شدن چند ساعته پمپ‌ها را عامل بروز افت فشار و قطعی آب تعدادی از روستاهای این شهرستان عنوان کرد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان ؛ غلامحسین لکزائیان‌پور  بیان کرد: با توجه به افت سطح آب، برداشت و انتقال آب از چاه‌نیمه یک به وسیله بارج شناور و از طریق پمپ تا آبگیر صورت می‌گیرد.

وی افزود: به دلیل از آب افتادن بارج شناور و محل نصب الکتروپمپ‌ها و ضرورت جابه‌جایی موقعیت بارج در چاه‌نیمه یک، با تلاش شبانه‌روزی پرسنل امور آبرسانی شرکت آب و فاضلاب بارج جابه‌جا و محل آبگیری تغییر پیدا کرد.

وی‌، از مدار خارج شدن چند ساعته پمپ‌ها به دلیل جابه‌جایی بارج در ایستگاه پمپاژ آب را عامل بروز افت فشار در شبکه‌های توزیع آب روستایی و قطعی آب برخی روستاهای منطقه از جمله شهرستان زهک عنوان کرد و افزود: از ظهر امروز پس از چندین ساعت تلاش شبانه‌روزی کارکنان امور آبرسانی شرکت آب و فاضلاب مشکل حادث شده در آبگیر چاه نیمه یک مرتفع، و آب خام پس از طی کردن فرآیند پمپاژ به تصفیه‌خانه آب روستایی زهک به خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب روستایی پمپاژ شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان زهک ادامه داد: به دلیل زمانبر بودن پایدار شدن آب در خطوط انتقال، آبدار شدن شبکه‌های توزیع آب روستاها با تاخیر صورت خواهد گرفت.

وی افزود: با پر شدن خطوط لوله و شبکه‌های توزیع آب، شبکه پایدار شده و مشکلات افت فشار و قطعی آب برخی روستاها برطرف خواهد شد.

به گفته لکزائیان‌پور، در مدت زمانی که تاسیسات برای رفع مشکل پیش آمده از مدار خارج  بود، تامین آب روستاهای دچار تنش آبی با سه دستگاه تانکر آبرسانی سیار صورت گرفته است.

وی از روستای، ده نواب، شهرک خالقداد، ده نادر، ملک آباد، آزاد، خواجه احمد، دشت امیرنظام و... به عنوان روستاهایی که در طی این مدت بصورت سقایی تامین آب شده‌اند نام برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.