بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی براین باورند که با وجود افزایش هزینه های تولید، نرخ خرید تضمینی گندم در جلسه شورای قیمت گذاری باید اصلاح شود که این امر در آینده تولید تاثیر بسزایی دارد.

براساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی، قیمت گذاری و ابلاغ نرخ تا پایان تیرماه باید انجام شود تا کشاورزان بتوانند با آسودگی خاطر برای کشت سال آینده تصمیم بگیرند. این درحالی است که به رغم‌پیگیری های مکرر، اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ تاکنون به جایی نرسیده که این امر با واکنش شدید کشاورزان روبرو شده است چراکه بی توجهی در این موضوع می تواند منجر به بی رغبتی کشاورزان در کشت گندم و برهم زدن الگوی کشت شود.

بسیاری از دست اندرکاران بخش کشاورزی بر این باورند که کشاورزان قبل از شروع فصل کشت باید تکلیف خود را بدانند تا بتوانند تشخیص دهند که چه محصولی را به چه میزانی بکارند، در غیراین صورت بی توجهی به قانون موجب شده تا کشاورزان برای امرار معاش خود به سراغ کشت محصولات آب بر بروند.

آقای علایی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد  کشاورزی گفت: طی یک تا ۲ هفته اخیر قیمت جهانی گندم بالا رفته است که براین اساس قانون گذار مولفه های مختلف را باید مدنظر قرار دهد. هرچند ماهیت وزارت جهاد حمایت از تولید و تولیدکننده است.

البته بنیاد ملی گندمکاران اعلام کرده که قیمت فعلی گندم را قبول ندارد و به رغم آنکه نرخ گندم کیلویی ۱۵ هزار تومان تعیین شده بود اما اعتبار لازم تأمین نشد و این شاید موجب دلسردی برخی از کشاورزان در تحویل گندم تولیدی‌شان به سیلوهای دولتی شود. کمااینکه در سال زراعی ۱۴۰۰_۹۹ قیمت گندم مورد رضایت کشاورزان نبود، از این رو تولید و خرید تضمینی به شدت کاهش یافت، اما در سال زراعی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ قیمت مناسب بود و به همین دلیل خرید تضمینی از ۴.۶ میلیون تن به ۷.۴ میلیون تن جهش یافت.

 سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد پیش‌بینی کرده است که میزان تولید گندم ایران امسال با ۱۳‌.۵ میلیون تن رکورد جدیدی را ثبت خواهد کرد.

 با توجه به آنکه جنگ روسیه و اوکراین اهمیت خودکفایی گندم را نشان داد، در جلسه امروز شورای قیمت گذاری انتظار می رود که علاوه بر اصلاح نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری، قیمت محصولات برای سال زراعی جدید متناسب با هزینه های تولید و سود متعارف برای کشاورزان مصوب شود تا شاهد اجرای مصوبه الگوی کشت در سال زراعی آتی باشیم.

 کشاورزان به اصلاح قیمت خرید گندم امیدوار باشند

آقای عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: ۶ ماهی است که پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم هستیم چراکه بدلیل افزایش هزینه‌های تولید، نرخ قبلی جوابگو نیست.

به گفته او، با توجه به جابه جایی سرپرست وزارت خانه و انتصاب وزیر جدید، موضوع تجدید نظر در نرخ خرید تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است، البته این امر بدان معنا نیست که بنیاد گندمکاران به عنوان نماینده کشاورزان پیگیر این موضوع نبوده است.

هاشمی ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات و نامه نگاری‌های متعدد و همراهی نمایندگان مجلس با ما، اما اتفاقاتی در این بین رخ داد که تجدید نظر در خصوص نرخ به جایی نرسیده است. همچنین نرخ ۱۶ هزار تومانی به ازای خرید هر کیلو گندم که در جلسه شورا در ۱۲ اردیبهشت مصوب شد، در دست نیست و صورت جلسه در دبیرخانه هم نیست که همه این عوامل موجب شده تا دست ما خالی بماند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران افزود: بنابر قانون قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای سال زراعی آینده تا پایان تیر باید اعلام شود و در این خصوص شورای قیمت گذاری وظیفه خود را انجام داده به طوریکه ۱۰ روز پیش قیمت گذاری محصولات در کمیسیون‌های تخصصی مرکز پژوهش اقتصادی وزارت جهاد انجام شده است و تنها نرخ محصولات برای تصویب باید به صحن شورای قیمت گذاری بیاید.

او گفت: با تشکیل جلسه شورا در ۲ مردادماه امیدواریم که قیمت محصولات کشاورزی تصویب و اعلام شود.

ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع تر قیمت محصولات برای سال زراعی جدید

آقای قاسم پیشه ور رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری در دوم مرداد انتظار می‌رود که اصلاح قیمت گندم در سال زراعی فعلی و نرخ خرید محصولات برای سال آینده تعیین تکلیف شود.

به گفته او، گرچه وزیر اعلام کرده که قیمت گندم اصلاح و اعلام شده است، اما ما همچنان بر نرخ ۱۷ هزار تومان پافشاری می‌کنیم.

پیشه ور ادامه داد: دولت به سبب کمبود منابع مالی حاضر به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم نیست، درحالیکه بی توجهی به این موضوع الگوی کشت را برهم می‌زند به طوریکه کشاورزان به سراغ دیگر کشت‌ها می‌روند که برایشان صرفه اقتصادی دارد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت خودکفایی گندم انتظار می رود که اصلاح قیمت خرید تضمینی در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد قاچاق گندم و سوق داده شدن گندم تولیدی به سمت واحدهای دامداری نباشیم.

بنابر آمار اعلامی علی رغم آنکه سال زراعی گذشته کل گندم خریداری شده ۴.۹ میلیون تن بود، امسال پیش بینی می شود که میزان خرید به ۹ میلیون تن برسد.


 اعلام  قیمت خرید محصولات امری ضروری برای روشن شدن تکلیف کشاورزان

آقای ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: براساس قانون خرید تضمینی تا پایان تیرماه، نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید تعیین تکلیف شود، این درحالی است که تاکنون قیمت گندم در سال زراعی فعلی اصلاح نشده است.

به گفته او، تا زمانیکه قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی تعیین تکلیف نشود، کشاورزان نمی‌توانند برای آینده تولید تصمیم گیری کنند.

قاسمی گفت: گرچه با خیلی از مفاد شورای قیمت گذاری مخالف هستیم، اما شورا باید تکلیف کشاورزان را روشن کند تا بتوانند برای تولید سال آتی تصمیم گیری کنند.

با توجه به برگزاری جلسه شورای قیمت گذاری در بعد از ظهر امروز، انتظار می رود که قیمت گذاری محصولات کشاورزی متناسب با در نظر گرفتن مولفه های تولید رخ دهد تا کشاورزان نسبت به کشت و کار محصولات استراتژیک دلگرم شوند که این امر در کاهش واردات و خروج ارز از کشور و ارتقای ضریب امنیت غذایی تاثیر بسزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
من که دیگه بی خیال شدم هیچ امیدی به این ندارم دولت و مجلس اگر خواستند به فکر ما کشاورزان بودند تا حالا یه کاری می کردند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۳:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
قیمت گذاری و ابلاغ نرخ تا پایان تیرماه باید انجام شود تا کشاورزان بتوانند با آسودگی خاطر برای کشت سال آینده تصمیم بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
من کشاورز شدیدا نیاز به پول دارم چرا پول گندم رو نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۷ مرداد ۱۴۰۲
من کشاورز شدیدا نیاز به پول دارم چرا پول گندم رو نمیدن
Belgium
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
واقعا شرم آوره مال بچه یتیم را به موقع پرداخت نکنید سودش هم که بر باد میرود با این وضع شک نکنید ما کشاورزان سال آینده دیگه گندم نمی کاریم چون نفعی برایمان نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
این چه طرز خبر رسانیه سر تیتر خبر بی ربط به موضوع است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
بلایی که همنشيني با روسیه در جنگ با اوکراین از نیمه دوم سال به بعد نمایان خواهد شد
یکی دو سال پیش با چکنم چکنم تیشه به ریشه دامداران زدید که الان دست به دامان واردات گوشت مرغ افتادید چهار صبا ديگه نوبت به گندم آرد نان قوت مردم خواهد رسید
هر چقدر جنگ اوکراین بیشتر طول بکشد کمبود و گرانی گندم و کنجاله ذرت و دانه های روغنی بیشتر داد می کند فعلا داریم با ذخایر از ذخایر استفاده و سر می کنیم
همان بلایی که دولت های قبل بر سر منابع و ذخایر ارزی آورند و باهاش اسباب بازی وارد می کردند که الان برای نیاز های ضروری حتی دارو باید چشم به منابع مسدودی عراق باشیم!!!!!! که باهاش دارو و نیاز های ضروری بشر دوستانه وارد کنیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۳۲ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
حداقل قیمت خریدتضمینی گندم امسال(۱۴۰۱.۱۴۰۲) بایدبین۱۷تا۲۰هزارتومان باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۴۰۲
سیاست کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
این بی کفایتی مسولین رو میرسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
از امروز صبح قیمت نان در مشهد افزایش پیدا کرد!!!
بدون اطلاع و خبر قبلی!!!
یادش بخیر یه بنده خدایی ميگفت توی این دولت از این اخبار صبح جمعه ای نخواهیم داشت!!!
صبح جمعه ای یهویی تبدیل شد به صبح سه شنبه یهویی
دیدن این شبا مردم سرگرم مشغولند توی هیئات بی صدا بدون اطلاع قبلی افزایش دادند
مگر قیمت نان و دستور اجازه افزایش قیمت نان قوت مردم کشوری نبود!!!!؟؟
یه بنده خدایی هم گفت افزایش قیمت خرید گندم ربطی به افزایش قیمت نان نداره و امسال بخاطر بیش از اندازه مصرف گندم کاشت شده تا آخر سال افزایش قیمت نان نداریم!!!
جالبه که هیچ خبرگزاری حتی همین وای جی سی تیتر و گزارشی تهیه نکرده!
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز بیچاره
۱۹:۳۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
به بهانه تعیین تکلیف پول کشاورزارو نگه داشتن. به والله گندم مارو پس میدادید ایییینقدر ضرر نمیکردیم. این یعنی کلاه برداری و دزدی آشکار.
حداقل تبدیل به ارد میکردیم و خودمون آرد رو میفروختیم خیلی بیشتر از این سود میکردیم. هم ارد و هم سبوس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
وزارت خونه ای که بهد از ۴ ماه نمیتونه نرخ گندم را اعلام کنه بهتره بره میره. البته با اموال کشاورز کاسبی میکنند کندمو از کشاورز میگیرند و با قیمتهای خیلی بالاتر به کشورهای همجوار میفروشند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۱۸ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
فقط وزیر کشاورزی باید برکنار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
بابامن که این اخبارومیخونم هرهفتهمیشه هفتهبعد به خودم حیا میکنم خجالت میکشم بس کنید هفته ایندههارو چطورروتون میشه ازاین تکرار یها روکه نیست سنگ پا قزوینه شرم کنید به خودنون
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۰۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
# گندم_ نمی_ کاریم
Iran (Islamic Republic of)
رامشیر
۰۹:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سوژه کل دنیا شده ایران ۶ماه نتونستن یک نرخرو تصویب کنن??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
150هکتار گندم داشتم اگه هر سال زمینام بایر بمونن دیگه نه گندم می کارم نه تحویل خواهم داد مثل امسال هم که 12تومن تو جوی آبش کردم و رفت..همین
United States of America
کشاورز
۰۵:۵۴ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
با سلام
بخدا قسم ما کشاورزان امسال درمانده و حیران شده ایم چون با این همه هزینه و مخارج جوابگوی زندگی نیستیم تمام قیمتها از پارسال تا امروز چندین برابر شده ولی دولت خودش رو به بیخیالی زده قیمت گندم را اصلاح نکرده حتی همان قیمت قبلی هم کامل پرداخت نکرده آخه فکر نمیکنند کشاورز هم سوای از مخارج تولید زن بچه دارد و خرج و مخارج زندگی را چگونه باید تعمین کند
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۰۰:۵۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه گندم حداقل امسال باید۲۵ هزار می شد سال دیگه گوجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
من ازسال 1360گندم به دولت تحویل نمیدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
مرد باشید الکی شعار ندین تنها راهش تحریم دولت هست گندم نکاریم والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام خدا وکیلی می خواهید جت بسازید هی میگین جلسه بجای نرسید اگر شما نمی توانید بزارید همین کشاورزا بیان براتون جلسه تکمیل کنند والا شرمه از اردیبهشت تابحال هی میگن جلسه جلسه جلسه بجای نرسید بسه دیگه به والا خجالت داره کشاورز بدبخت پول قرز کرده گندم کاشته که کشورش محتاج کسی نباشه اونوقت رفتار شما در مقابل کشاورز اینه پول کشاورز نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه باعث بانی ظلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
سیاست اشتباه دولت در نرخ گذاری گندم و نرخ آزاد آرد فقط نشاندهنده بی کیاستی برنامه ریزان و بویژه ضعف آنان در نظارت و مهار قاچاق گندم و آرد بود مثل سایر برنامه های اقتصادی که فقط به مردم فشار مضاعف وارد میشه عقل که نباشه جان در عذابه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
باز هم مسأله مربوط به قشر زحمتکش هست کسی اهمیت به قیمت نمیده و هزینه‌ها رو در نظر نمی‌گیرند

اما اگر بحث خودرو یا هر زهر ماری که مربوط به دولت باشه هزاران نفر سر و کله‌شون پیدا میشه و تا میتونن به مردم گرون می‌فروشن
Iran (Islamic Republic of)
مصیب
۲۱:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
گندم کاشتیم تحویل دادیم الان میگن پول نداریم بدیم خب همون موقع می گفتی پول ندارم می داریم به پاکستان پول نقد می گرفتیم بودجه ندارین از یه جایی تامین کنید ب ما میگید ک چی بشه
United States of America
شوش
۲۱:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
اخرین سال کشت گندم امساله 15تومان واقعا گدابازیه همه چی گرونه فقط قیمت گندم قیمت یک تیتابه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
جمع کنید با این مدیریت اون.وزیر باید عوض بشه تا ما پول بهمون برسه
United States of America
شوش
۲۱:۰۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
دیگه تا اخر عمرم گندم نمیکارم 15تومان خرجش درنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
با سلام دولتی بعد چند ماه نتوانسته قیمت گندم اعلام کنه بی عرضه ترین دولت فقط دوست داره ملتش فقیر باشن همین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
پس چرامیگویندپشتیبانی تولید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
کشاورز هیچ نقشی در کمبود بودجه ندارد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
واقعا فقط میتونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام از مسولین محترم جهادکشاورزی خواهش می کنیم به این نارضایتی‌ها
کشاورزان توجه کنند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۵۱ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
کدوم مسئول خادم بوده؟هرکی مثل رجائی بهشتی طالقانی باهنر....اومدخدمت کنه فرستادنش دیارباقی
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۸:۰۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
آقا بلای که بر سر دامداری اومد بر سر گندم کار هم میاد گوشت شده کیلو ۵۰۰ هزار تومان سالی دیگه گندم هم نکارن میشه ۱۰۰ هزار تومان لااقل با کشاورزان صادق باشید واگرنه دی گه هیچ کشاورزی گندم نخواهد کاشتکیلویی ده دوازده پول آب ش هم نیست کود وتراکتور کمباین وآبیاری برق فقط درک کنید کشاورز وضررش بازهم برا ملت فقیره که درامدشاز راه کشاورزی بخور ونمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
دمشون گرم یک سال گذشت همچنان
کار امروز به فردا موکول شد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۶:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
همان 15هزار تومان را حداقل کامل پرداخت کنید ..مابقی پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
هرکس باعث ضررکشاورزمیشود خدا لعنت کندانشالله??
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
من امسال۴۰هکتار کاشتم ولی بخاطر بلایی ک امسال سرمون آوردین بخداوندی خدا دیگه ۱مترم نمیکارم.برین التماس خارجیا کنین تا گندم بی کیفیت ب چندبرابر قیمت بهتون بدن زمین هارو میزارم واسه کشتایی دیگه یا اجاره میدم ب شرطی ک توشون گندم نکارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
من خودم ۱۰۰هکتار گندم کاشتم ولی سال دیگر گندم نمیکارم محصول دیگر میکارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
چی کار دارید میکنید نرخ آزاد ۱۷ تومانه شما هنوز پول کشاورز رو ندادید و پایین تر از نرخ مصوب خردید دوباره گفتید همون نرخ مصوب کشاورز رو دلسرد و سردرگم نکنید به خدا کار کشاورزی واقعا سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
سال تمام شد اینها هنوز دارن جلسه میزارن نمی فهمند که کشاورز مثل خودشون نیست که هر ماه حقوق میلیاردی بگیر ،این درامد یکسال زحمتش که دارن راخت به جیب میزنن و یارانه نون وآرد از جیب کشاورز بر میدارن به اسم دولت میدن به ملت.شما که بعد یکسال نمیتونید برا قیمت گندم تصمیم بگیرید چطور دارین برا همه امور یه کشور برنامه میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
والله دولت داره با پولای کشاورزان سود میگیره چتونه شما ،،به هم دیگه قول بدیم دیگه اصلا گندم نکاریم ،،اما اینو اویزی گوشتون کنید اگه دولت الان به ماها بگه سال اینده هرکیلو گندم ۳۰ الی ۴۰ تومن باشه ،،قصدش اینکه فقط بکارین و اخرش کلاه سر ماها بذاره
Germany
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
من به عنوان یک کشاورز غلط کنم دیگه‌ کشت گندم کنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
الان درروستاهای زنجان کشاورزان گندم خودشان را به دلالها میفروشن به قیمت ۱۳۰۰۰ت نقدی به خاطر چک هایشان برگشت نخورد دولت به فکر پرداختهاباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
5ماه پیش گندم تحویل دولت دادیم الان همین پنج ماه رو داریم با طلبکار سرو کله می‌زنیم والا دیگه از خجالت گوشیم رو خاموش کردم خدا لعنت کنه همتون رو ک کشاورز رو بدبخت کردین سال دیگه از خجالتتون درمیاییم .هرسال بد تر از سال دیگه میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
اینا به جایه تشویق کردن کشاورزه به جای اینکه به کشاورز روحیه داده بشه تا سال آینده اگه خدا خواست آب و باران بود دوباره گندم بکاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
بدبختمون کردین با این قیمت گذاری ی دونه ادمس شده ۵۰ تومان بعد گندم باید ۱۵ باشه خدا خوشش میاد
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله حمزه
۱۱:۴۷ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
گندم باید ۱۷ تومان بشه لااقل ضررنکنیم .
اللهم بحق محمد وال محمدارحم عبادک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
۱۷تومن هم ضررهای خودش؟رو داره از بیست کمتر یعنی بیچارگی بااین روش پرداختی برای ما ده تومنی داره می افته چک ها رسیده همه دارن پول سودی میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
تیمور
۱۱:۴۵ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
چراکشاورزان را درک نمیکنید یعنی شما نمیدانید کشاورزی چقدر خرج داره ۱۵۰۰۰هیچی واسه کشاورز نمیدونه چراکه حرف حرف خودتونه حرف کشاورز مورد قبول نیست چراکه دولت تخم بذری پول نقد میخواد ولی کشاورز باید پولشو مثل وام بگیرد چراکسی جواب گو نیست دیگه خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
طلبکارا ابرو برا ما نگذاشتن سودش میره تو جیب دزدا خجالت بکشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
تو منطقه ما تمام دارن زمینهارو اجاره میدن واسه کشت صیفی، امسال یک سوم پارسال حداقل تو منطقه ما گندم کشت نمیشه چون واقعا نمیصرفه، با مشقت محصولی تولید بکنی کفاف خرجی خودش وخانوادت نده، راحت میدی اجاره بلاخر زحمتی نمیکشی اخرشم هیچ، حالارو قیمت هزار ودوهزار با کشاورز کشمکش دارن که با شکم ملت بازی میکنن ولی خودرو ساز راحت امروز تصمیم میگیره فردا چندده میلیون میاد رو قیمت ماشین،، والا کشاورزم خونه زندگی داره خرج داره این محصول الکی عمل نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
حاج علی سین
۱۰:۵۱ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
درس عبرتی برای دولت مردان شود .چ بر سر دامدار سالهای قبل اوردید هم اکنون دامی وجود ندارد ،سال بعد هم گندم باید التماس روسیه کشورهای افریقایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
احسنت دامداران دامها را فروختن دامی نمونده والانم نوبت کشاورز هست ولی گندم گوشت نیست یادتان باشد آقایون مسئول
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
ما 40هکناردگندم کاشتیم چقدرهزینه کردیم چک دادیم الان هم 800ملیون چک داریم دولت هم که ککش نمیگزه دیگه باید فکر زندان عادل اباد باشیم. وعده ما برای دولت سال دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۰ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
دیگر هیچ کشاورزی وعده های هیچ دولتی را باور نمی کنند دیگر حرف دولت بی معنی می شود اعتمادشان به دولت ازبین می رود
وهرج ومرج در کاشت های سالهای بعد انجام می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
اگرکشاورز ازکاشت گندم سودی نکند سال آینده سالی که محصولات آب بر را زیاد خواهد کاشت و.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
به خدا 15 تومن به صرفه نیست....!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۱۷:۱۲ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
الان که ۱۱ هزار و پانصد ریختن کو ۱۵ هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۰۹:۳۳ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
با ای کارا تنها چوب به زانو کشاورز نمیزنن بدترین زربه رو دولت میخوره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۹:۱۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۲
بلاتکلیفی گندم کاران تازه شروع شده وپایانی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
لطفعلی
۲۳:۲۵ ۰۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام اگر کشاورزنباش همه ما گرسنگی میریم چراداد فریاد شاورز هارسیدگی نمیشه هر وقت دولت گندم به کشاورز برای کشت میده با نرخ دو برابر واقدی می فروشه
آخرین اخبار