رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه از برنامه‌ریزی برای تعیین عرصه و حریم تپه باستانی پاقلعه این شهرستان خبر داد.

سعید بروشان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه از تپه پاقلعه به عنوان یکی از محوطه‌های باستانی این شهرستان نام برد و گفت : این محوطه سال ۱۳۸۱ توسط دکتر یعقوب محمدی فر از باستان شناسان مطرح کشورمان شناسایی شد.

وی تصریح کرد: براساس نظر باستان شناسان، این تپه تاریخی احتمالا مربوط به دوره عصر آهن و ماد‌ها (حدود سه هزار سال پیش) است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صحنه با بیان اینکه از دهه ۸۰ تاکنون کار خاصی روی این محوطه باستانی انجام نشده، اظهار کرد: از آنجایی که این محوطه باستانی در مجاورت زمین‌های کشاورزی قرار گرفته، طی سال‌های گذشته کشاورزان بخش‌هایی از این محوطه را به زمین‌های خود الحاق کرده‌اند.

وی تاکید کرد: به منظور حفاظت از این محوطه باستانی، برنامه تعیین عرصه و حریم و گمانه زنی آن در دستور کار قرار گرفته و ظرف هفته جاری این پروژه آغاز می‌شود.

بروشان با بیان اینکه نزدیک به دو دهه از انجام آخرین کاوش‌های باستان شناسی انجام شده در این شهرستان می‌گذرد، گفت: تپه شیخی آباد در روستای کرتویج صحنه آخرین محوطه باستانی این شهرستان است که در دهه ۸۰ کاوش شده است.

وی اظهارامیدواری کرد: تعیین عرصه و حریم تپه باستانی پاقلعه راه را برای ادامه کاوش‌های باستان شناسی در این شهرستان هموار کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.