دوستی با ائمه موجب کامل شدن دین می‌شود

یکی از راه‌های پرهیز از گناه حضور ائمه اطهار (ع) در لحظه گناه است.

کارشناس مذهبی در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در آستان مقدس حرم حضرت  زینب خواهر امام رضا (ع) با بیان اینکه حب اهل بیت (ع) باعث کامل شدن دین می‌شود گفت: هر کاری می‌خواهید انجام دهید ائمه اطهار (ع) را حاضر بر کار‌های خود بدانید و ببینید آیا آن عمل را در حضور ایشان انجام می‌دهید؟


حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری افزود: در شب عاشورا دو دسته وجود داشت، خیمه‌های لشکر امام حسین (ع) غرق دعا و مناجات و خیمه دشمن و یزید غرق در گناه بود، بنابراین هر کسی که گناه کند در خیمه یزید جای می‌گیرد.


اوبا اشاره به وسوسه‌های شیطان گفت: در روز قیامت براساس آیه ۲۲ سوره ابراهیم، شیطان می‌گوید خدا به شما به حق و راستی وعده داد و من به خلاف حقیقت، شما را وعده دادم و خُلف وعده کردم و بر شما هیچ حجت و دلیل قاطعی نیاوردم و تنها شما را فراخواندم و شما اجابتم کردید، پس امروز مرا ملامت نکنید بلکه نفس خود را ملامت کنید؛ براساس این آیه انسان روز قیامت باید خودش را سرزنش کند، چون اختیار دارد و شیطان او را مجبور به گناه نکرده و فقط وسوسه می‌کند.


مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم هر شب از ساعت ۱۹ در آستان مقدس حرم حضرت  زینب خواهر امام رضا (ع)   در خیابان آیت الله غفاری اصفهان برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.