سرپرست فرمانداری آبیک از افزایش ۱۶ درصدی آمار ازدواج در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان خبر داد.

مددخانی سرپرست فرمانداری آبیک گفت: افزایش ۱۶ درصدی آمار ازدواج در شهرستان در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سه ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نشانگر اجرای طرح‌های فرهنگی و اجتماعی مؤثر در شهرستان است، البته این عدد هم راضی کننده نیست و باید برای بالاتر بردن این آمار برنامه ریزی مستمر و تلاش مضاعف در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری آبیک در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان آبیک اظهار داشت: اتاق اصناف با همکاری دبیر ستاد ساماندهی امور ازدواج شهرستان، تفاهم نامه‌ای را با صنوف مرتبط با امر ازدواج و داوطلب همکاری منعقد و تخفیف ۲۵ درصدی برای زوج‌های زیر ۲۳سال و همچنین تخفیف ۲۰درصدی برای زوج‌های بالای ۲۳ سال در خدماتی مانند فروشگاه‌های خرید جهیزیه، استفاده از مزون ها، گل فروشی ها، آرایشگاه‌ها و تالار‌های پذیرایی اعمال نمایند.

وی افزود: فضا‌های فیزیکی مناسب به جهت برگزاری ازدواج آسان باید در شهرستان با استفاده از ظرفیت‌های موجود فراهم گردد و در اختیار عموم قرار بگیرد.

مددخانی گفت: استقرار یک مرکز مشاوره تجمیعی قبل، حین و بعد ازدواج در شهرستان آبیک با این ظرفیت جمعیتی با همکاری ادارات ذیربط و با محوریت دبیر ستاد ساماندهی امور ازدواج امری الزامی است و باید در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار