مدیر مسکن کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان گفت: ۷ هزار ‏خانوار مددجو در مرحله نخست ثبت‌نام مسکن شهری تأیید شدند.

 در سال‌های گذشته بحث تأمین مسکن مددجویان مطرح و این مهم در دستور کار دولت قرار گرفت، این در حالی است که دولت سیزدهم به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخت و تأمین مسکن و فرهنگ‌سازی برای خودباوری و خوداتکایی محورهای مهم کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و مولدسازی است.

تأمین مسکن مددجویان که در راستای تصویب قانون جهش تولید مسکن در دستور کار دولت قرار گرفت، باعث شد تا بخشی از دغدغه آنان و نیز دولت برای تأمین مسکن این قشر از جامعه برطرف شود.

به دنبال اجرای سیاست‌های توانمندسازی مددجویان یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده و در دست اجرا، کمک به تأمین مسکن این اقشار است؛ چراکه باتوجه‌به سهم بالای هزینه مسکن در سبد هزینه‌های خانوار، خانه‌دارشدن این خانواده‌ها کمک قابل‌توجهی به تأمین نیازهای آنها می‌کند و منابع حاصل از پس‌انداز خانوارها می‌تواند برای جبران هزینه نیازهای دیگر خانواده‌ها از جمله تحصیل، سلامت بکار گرفته شود.

بر همین اساس طرح‌های متعددی با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است و در گام نخست، هزار و ۲۰۰ واحد تحویل مددجویان شده است.

۷ هزار ‏خانوار سیستان و بلوچستانی در مرحله نخست ثبت‌نام مسکن شهری تأیید شدند

حسین نمرودی، مدیر مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) سیستان و بلوچستان  شناسایی مددجویان فاقد مسکن یا مسکن فرسوده در شهر و روستاها خبر داد و بیان کرد: بخشی از شناسایی‌ها به کمک بانک اطلاعاتی مددجویان کمیته امداد انجام می‌شود و بر اساس اطلاعات پایه، درخواست‌های واصل شده و بازدیدهای همکاران، مددکاران ما مددجویان نیازمند مسکن را شناسایی می‌کنند و گام بعدی شناسایی اولویت‌ها است‎.

وی افزود: پس از این شناسایی به این نتیجه خواهیم رسید که مددجو در چه اولویتی برای دریافت این تسهیلات و احداث مسکن قرار دارد که در نهایت پس از این بررسی‌ها برای اقدام مؤثر معرفی می‌شوند. ‎

نمرودی با بیان اینکه ۱۵ هزار مددجوی فاقد مسکن در سیستان و بلوچستان هستند، اذعان کرد: برای حل بخش دیگری از تأمین مسکن مددجویان استان تفاهنامه‌ای با بسیج انجام شد که سهم استان ما هزار و ۵۰۰ واحد در فاز اول بود که عملیات اجرایی آن آغاز و تاکنون هزار و ۲۰۰ واحد تحویل مددجویان شده و عملیات اجرایی مابقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه مشکل عمده مسکن شهری تأمین زمین است، ادامه داد: مددجوی شهری فاقد زمین و بیشتر آنان مستأجر هستند و در بخش مسکن شهری اقدامات و شناسایی مددجویان واجدالشرایط که فاقد مسکن هستند صورت‌گرفته است.

مدیر مسکن کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد: تاکنون ۱۵ هزار خانواده برای مسکن شهری ثبت‌نام کرده‌اند و ۷ هزار خانوار در مرحله اول مورد تأیید شرایط کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

وی گفت: کارهای ثبت‌نام، تکمیل و تخصیص زمین برای مددجویان شهری در حال انجام است که عملیات اجرایی آن توسط مددجو، کمک امداد، منابع مالی و طرح‌های پیشرو انجام خواهد شد و در قالب تفاهنامه با سایر دستگاه‌ها آغاز خواهد شد.

نمرودی با اشاره به بخش تعمیرات مسکن خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۷۰۰ منزل مددجو تعمیرات بود و واحدهایی که نیاز به تعمیرات دارند و باید ایمن شوند؛ بخشی با کمک‌های بلاعوض امداد بوده و بخشی تسهیلات قرض‌الحسنه که از طریق صندوق امداد به مددجویان واگذار شده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار