میرمحمدی گفت:جنایت شرم‌آور سوزاندن قرآن کریم توسط یک ملحد بی‌ریشه در کشور سوئد، قلب تمام مسلمانان عالم را به درد آورد.

میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد، خواستار واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی کشور به این اقدام گستاخانه شد. 
 
متن بیانیه به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
 
جنایت شرم‌آور سوزاندن قرآن کریم توسط یک ملحد بی‌ریشه در کشور سوئد، قلب تمام مسلمانان عالم را به درد آورد. تکرار چنین جسارت بزرگی جز در سایه‌ی حمایت غرب و به ویژه دولت سوئد امکان وقوع نداشت؛ از این رو مقامات این کشور باید پاسخگوی این اقدامات موهن باشند.
 
به راستی چگونه است که این کشور‌ها علی‌الدوام دم از صیانت از حقوق بشر و شهروندی می‌زنند، اما وقتی نوبت حق حدود دو میلیارد مسلمان بر احترام گذاشتن دیگران به مقدساتشان می‌رسد، تا این حد دولت‌های مذکور، گستاخ و لاابالی عمل می‌کنند؟!
 
بر همه ما فرض است همانطور که فقیه مجاهد، سید حسن نصرالله فرمودند به مسئولیت خود در قبال امت اسلامی عمل کنیم. در این میدان، مسئولیت حکومت کشور‌های اسلامی خطیرتر از سایرین است و آنان باید پاسخ پشیمان کننده‌ای به این اقدام وقیحانه‌ی دولت سوئد بدهند.
 
از این رو از دولت جمهوری اسلامی و به ویژه دستگاه دیپلماسی کشور و شخص وزیر محترم امور خارجه تقاضا دارم طی رایزنی با مقامات سایر کشور‌های اسلامی زمینه اخراج دیپلمات‌های سوئدی را از کشور‌های اسلامی فراهم کنند و مادامی که فرد اهانت کننده به سزای عمل خود نرسیده از برقراری ارتباط مجدد با این کشور خودداری کنند.
 
به عنوان یک خادم بسیار کوچک از همه ملت ایران و به ویژه اهالی حوزه انتخابیه‌ام نیز درخواست می‌کنم با استفاده از ظرفیت عظیم ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با اقدامات ابتکاری، نسبت به این اهانت بی‌شرمانه به ثقل اکبر، واکنشی درخور نشان دهند. در این مسیر هرکاری از بنده ساخته باشد، دریغ نخواهم نمود.
 
سر و جان همه ما فدای قرآن باد؛ و السلام علی من اتبع الهدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار